Alla inlägg under mars 2008

Av BeaTris - 10 mars 2008 10:09

Frukost: The, 2 naturella kex utan något på

Mellis: Varm nyponsoppa, ½ Aktiv råg med ost

Lunch: Bakad potatis med skagenröra

Mellis: 2 osötade fullkornsskorpor med baconost (18%) 1 avokado

Middag: Soppa & smörgås

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 8 142

Kommentarer om dagen: Började ju sådär, men nu känns det bättre, har ätit vettigt & kunnat ta en kortare promenad. Imorrn blir det vägning, håller tummarna för ett -

Av BeaTris - 10 mars 2008 08:46

* Känsliga läsare varnas*


Vet inte vad det är idag men magen är i uppror, sen femtiden har jag suttit på toan 6-7 gånger om inte mer, har tappat räkningen. Om det beror på maten igår eller något annat vet jag inte, det kanske blev för mycket med friterat igår & det är inte magen van vid. Känner ett lätt illamående men jag hoppas det håller sig till bakvägen. Är inte ett dugg hungrig just nu, men hade planerat en promenad här omkring nu när R jobbar men får ställa in den tills det känns bättre. Kan ju hålla tummarna att denna ursköljning drar med sig lite viktnedgång tills imorron ;)

Av BeaTris - 9 mars 2008 20:29

* En ny vecka

* Nya starka målmedvetna tag

* Nya & många steg varje dag


Inatt sover jag i R´s nya lägenhet, han har ingen våg så imorrn blir det ingen veckans vikt.....kanske lika bra om den visar +

Nu lägger jag helgen bakom mig, framför allt dagen som varit då jag inte kunde stå emot en besvikelse utan åt i ren dumhet trots att jag kände mig både ledsen & besviken. Jag hade ställt in mig på sallad till maten & fick pommes & det fick mig att bryta ihop & få ett utbrott när vi skulle ha en mysig stund tillsammans. Men jag tänker inte låta detta påverka fortsättningen.....nu tar jag nya tag.

Av BeaTris - 9 mars 2008 06:40

Frukost: The, 2 vetekakor med skinka & leverpastej, 1 dubbelt smörgåsrån med skinka

Mellis: ---

Lunch: Kycklingburgare från Frasses

Mellis: ---

Middag: ---

Ev Mellis:



Antal reggade steg: 6 071

Kommentarer om dagen: Skitbesviken ärligt talat. Hade valt ut ett bra nyttigare mål där det skulle vara sallad istället. När vi kom hem hade dom skickat med pommes. Kunde ha slängt dom men åt dom istället bara för jag betalt för dom. Känns just nu som varje dag ska vara en kamp för att gå ner i vikt.....ska det vara så här kämpigt????? 

Av BeaTris - 8 mars 2008 20:42

Har klarat av dagen sådär, inte ätit våldsamt mycket men det varit lite fel val. Samtidigt har vi haft en heldag på Travbanan & jag måste släppa ibland. Imorrn är en ny dag & nya tag. Det blev lite vinst på V75 idag. Det blev lite + i kassan.....tack vare en vinst vi hittade som ingen löst ut, hur man nu kan släppa en sån. Så imorrn blir det kanske bio med barnen. Godis har barnen kvar & popcorn kan vi ta med hemifrån så blir det lite billigare, vi får se imorron vad vi ska hitta på. När det gäller stegen blev det inte så mycket idag, har vilat benen. Nu är det ju snart en barnfri vecka & jag får tid för mig själv & mina promenader igen. Ska bli spännande med vägningen på Måndag.....det pendlar lite nu, vet inte vad det kommer visa på Måndag morron. 


Av BeaTris - 8 mars 2008 10:17

Jag hade lite internetstrul tidigare men nu så har jag fixat det.....med lite support från R. Jag hann fixa lite annat under tiden, bl.a lägga in bilder från nya kameran, ska se om jag ska lägga in en här under dagen.


Det känns som det här kan bli en halvbra dag, jag är låg & lätt uttråkad, vädret är sådär & jag känner bara för att

äta godis & andra sötsaker, vilket jag redan börjat med.




Men nu ska jag försöka kämpa emot suget, som bara uppstår för att jag inte är engagerad i något annat. Dessutom finns just nu ingen choklad öppen så då är det lättare att låta bli. Det är så typiskt mig.....finns det så äter jag. Farlig fälla det där.

Av BeaTris - 8 mars 2008 09:34

Frukost: The, 1 GI-ruta med skinka, 2 dubbla smörgåsrån (fullkorn) med ost

Mellis: Lite choklad

Lunch: 1 bit smörgåstårta

Mellis: 2 mini kexchoklad

Middag: 1 tjock grillad med bröd

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 6 925

Kommentarer om dagen: Inte veckans bästa dag vare sig steg eller matmässigt. Men vi har varit på V75 idag varit borta hela dagen. Imorrn är en ny dag & det går att ta nya tag. 

Av BeaTris - 7 mars 2008 19:24

Det var gott med mat & dom chokladbitarna som slank ner efteråt utan att jag hann blinka, men dom var jag värd & nu känner jag mig nöjd. Det blir bara K & jag hemma ikväll, I sover borta en natt till & det kanske är lika bra, vi kommer vara trötta ikväll & vill sova tidigt. Inte så kul för henne som kanske vill sitta uppe en stund ikväll.


Jag känner mig nöjd med dagens stegande så nu har jag nollat stegräknaren & skrivit in dagens resultat här & på Promenix. Det skulle inte förvåna mig om jag kommer ha krypningar i benen inatt. Men det får jag väl försöka stå ut med.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards