Alla inlägg den 2 mars 2008

Av BeaTris - 2 mars 2008 20:23

Vad bra det är med barn som frivilligt vill ta en cykelpromenad :)

Det blev en sväng förbi macken, behövde mjölk & så blev det en filmjölk till frukost imorron bitti.  Nu visar stegräknaren 16 763 & jag tror jag nöjer mig med det.


K ligger på madrass inne i Iś rum, han blev nästan ledsen när det var dags att sova pga rädsla för mardrömmar. Jag måste nog kolla upp om det är vanligt med mörkrädsla i 6-årsåldern. Det är ju inte kul att tampas med detta varenda kväll & jag vill ju att han ska känna sig trygg i sitt rum.   

Av BeaTris - 2 mars 2008 16:10

Andra vändan är avklarad, trots det snöblandade som föll. Jag försöker att inte låta vädret hindra mig, det är ju bara att byta om när jag kommer tillbaka. Har hittills kommit upp i över 12 000 steg, det känns bra.


Nu väntar jag på barnen, tror dom skulle gå omkring 4tiden. Hoppas dom ätit lite matigt till lunch för här blir det bara soppa & smörgås. Jag har en Knorr Tomatsoppa med paprika & basilika i skafferiet, till den blir det mjuk/hård ostsmörgås. Lagom Söndagsmiddag i ruskvädret.

Av BeaTris - 2 mars 2008 11:39

Nu har jag klarat av min längre promenad för dagen, jag brukar försöka ta två.....en på runt en timme & så en kortare på eftermiddagen. Få se om jag kan få en stund senare, barnen kommer ju sen så då får jag ta mig tid. Det är ju inga problem egentligen, antingen lämnar jag dom själva en halvtimme om inte R är här & vill passa dom under tiden. Alternativ två är att dom får följa med. Huvudsaken är ju att jag går, sen om takten blir lite långsammare än när jag går själv kvittar ju. Nu är det dags att värma lite mat.

Av BeaTris - 2 mars 2008 09:26

Sitter här med en halvvarm themugg & uppätna frukostsmörgåsar, halvkollar på Vasaloppet & funderar på vad jag ska ta för promenad idag. Vill ju gärna vara ute 45-60 minuter så det blir lite steg. Det har snöat inatt & jag är lite osäker på väglaget. Det sista jag vill är att sätta mig på rumpan igen.....det tog ju närmare tre veckor innan ömheten var borta. Jag ska ta & byta musiken i Mp3ń också, så det är bäst att sätta fart innan klockan drar iväg allt för mycket.


Av BeaTris - 2 mars 2008 09:02

Tyvärr vet jag inte om & hur barnen röstade igår. Själv tyckte jag det var ett ganska bra startfält. Lindaś låt gillade jag & var på väg att rösta på den. Sibelś låt kommer växa sig starkare. Likaså Nordman, det var en bra låt.....precis som deras tidigare.  Jag fick halvlyssna på Charlotteś  låt för då hade R precis kommit hem & ville ha lite uppmärksamhet. Låten var bra men så hon ser ut.....som en plastig docka, ursäkta men hon såg onaturlig ut. Läckert dock första gången hon sjöng & göra henne i grå/blå skala. Nu gäller det bara att rätt låtar går vidare nästa vecka & det kan ju bli svårt.....många som är bra. 

Av BeaTris - 2 mars 2008 08:37

Frukost: The, 2 skivor limpa med ost

Mellis: ---

Lunch: Cous-Couspanna med qourn & grönsaker, sallad, minifraiche

Mellis: 2 Vetecrisp med lite viltost (16%)

Middag: Tomatsoppa, 2 wasa sport med ost, lättmjölk

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 16 763

Kommentarer om dagen: Nöjd, nu hoppas jag mitt duktiga stegande snart ger resultat på vågen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards