Alla inlägg den 17 mars 2008

Av BeaTris - 17 mars 2008 21:08

Ut i snön efter maten, det var vad K ville så det var bara att leta fram varma kläder & bylsa på sig. Självklart ville han ha tefat så upp på vinden & hämta ner det & som säkert lär stå kvar i midsommar när snön förhoppningsvis försvunnit. Men lite kul var det allt, att pulsa omkring i snön & ha snöbollskrig. Tog lite kort med nya kameran, ganska bra kvalité på bilderna måste jag säga. Jag missade ju Efit förra veckan, så jag tänkte ta en dag i Påsk istället, när barnen är här. Få se vilken dag det blir.....det lär ni märka :)

Av BeaTris - 17 mars 2008 15:55

Paket 1 (av 3) har nu kommit, men inte det jag helst ville ha (datorn) utan nu är det Jotex som kommit, jag hade nämligen 50% rabatt på valfri vara där & beställde en svart matta med döskallemärke på till K´s rum. Det är ju bra att den kommit men ska nog inte hämta ut den förrens nästa vecka, det är nämligen en present som han ska få när han fyller 6 år den 9/4, vi ska fira honom här den 5/4. Nu måste jag alltså köpa en stor rulle presentpapper så jag kan slå in den. Få se vad det blir mer, det måste ju nästan finnas ett par mindre roliga paket också för en matta kanske inte är så kul att få även om den behövs.

Av BeaTris - 17 mars 2008 15:14

Jag börjar på allvar fundera på att gå upp på vinden & hämta ner tefaten igen & på med termobyxor & mössa.....för här har det blivit vinter 



Kanske skulle tagit in mina påsklijor, tänkte väntat till Torsdag men nu kanske dom fryser ihjäl :(


I var envis imorse, cyklade & i nya vita gympadojor, trots att det var på nollan, hon lär frysa när hon ska hem från kompisen sen. Men jag trodde nog inte det skulle bli så här idag. Vad ska man tro om det, kommer snön ligga kvar eller försvinna lika snabbt som den kom, dvs över natten?

Av BeaTris - 17 mars 2008 11:34

Varmt men kallt, det snöar men det blir bara blött på marken. Det biter i kinderna trots att det inte är -10 grader, men dom (kinderna alltså) är väl inte vana. Hoppas det inte blir mer snö, jag vill ha vår nu.


Nu har K & jag varit iväg en stund, var på Af & lämnade närvarorapport, sen på jobbet & hämtade timrapporten. Till sist var vi i R´s lägenhet & tog bort posten från mattan & tog med det lilla han hade i kylen hem hit, jag får väl kompensera sen när han kommit hem.

Av BeaTris - 17 mars 2008 06:35

Går idag in på V 11 i min viktminskningsresa & jag måste säga att jag är förvånad att jag fortfarande håller i & att jag känner mig motiverad.....i allafall större delen. Det jag funderar på är om jag kan göra mer, men jag tror jag sköter mig rätt bra. Jag har ju ingen koll på points men jag äter på regelbundna tider, jag är ute & går mycket & jag unnar mig av det goda någon gång ibland. I korta drag, jag försöker ha en ny livsstil utan att vara stenhård. Jag tror inte jag kan göra så mycket mer, jag har funderat på att börja småjogga lite.....köra intervaller i spåret. Jag behöver få upp flåset & om pulsen får öka så kanke förbränningen sätter fart lite mer. Men jag måste försöka köpa mig ett bra nya skor att ha på fötterna då, mina börjar bli bra utslitna & jag vill ju inte skada mig. Längtar tills den dagen jag känner att jag kommit i mål, men det är ju ett tag kvar & det gäller väl bara att kämpa vidare några veckor till. Inte ge upp, inte ge upp, inte ge upp :)

Av BeaTris - 17 mars 2008 06:32

Frukost: The, 3 grova crisp med olika pålägg

Mellis: 1 äpple + 1 digestive oliv

Lunch: Omelett med svamp, lök & grönsaker

Mellis: Cappucino & en bulle, ett kex & två skorpor

Middag: Ris med grönsaker, kycklingbitar & sötsur sås

Ev Mellis: 2 ostskivor + ½ skinkskiva


Antal reggade steg: 8 175

Kommentarer om dagen: Kom inte upp i 10 000 steg idag, men det blev ju ingen längre promenad utan bara lite kortare sträckor. Imorrn blir det ju hämtning/lämning på 5-års så då lär nog stegen öka lite. Fick springa sista biten till tåget idag & mitt flås är under all kritik.....skärpning! Var ute & busade i snön på kvällen, det ökade pulsslagen ett snäpp. Känner mig ganska nöjd med dagen.

Av BeaTris - 17 mars 2008 06:30

Startvikt 7/1: 86,4

Förra Veckan: 80,1

Veckans vikt: 80,2

Förändring: + 0,1

Totalt: - 6,2        


Delmål 1: 80

Delmål 2: 77

Delmål 3: 75


Kvar till delmål: 0,2

Kvar till nästa stjärna: 2,8

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards