Alla inlägg under juli 2007

Av BeaTris - 31 juli 2007 21:05

Sonata Artica - Shy


I can see how you are beautifull,
can you feel my eyes on you,
I'm shy and turn my head away
Working late in diner Citylite,
I see that you get home alright
Make sure that you can't see me,
hoping you will see me

Sometimes I'm wondering why
you look me and you blink your eye
You can't be acting like my Dana
I see you in Citylite diner
serving all those meals and then
I see reflection of me in your eye, oh please

Talk to me, show some pity
You touch me in many, many ways
But I'm shy can't you see

Obsessed by you, your looks, well,
anyway "I would any day die for you",
I write on paper & erased away
Still I sit in diner Citylite,
drinking coffee and reading lies
Turn my head and I can see you,
could that really be you

Sometimes I'm wondering why
you look me and you blink your eye
You can't be acting like my Dana ?
I see your beautifull smile
and I would like to run away from
Reflections of me in your eyes, oh please

Talk to me, show some pity
You touch me in many, many ways
But I'm shy can't you see

I see, can't have you,
can't leave you there 'cos
I must sometimes see you
But I don't understand
how you can keep me in chains
And every waken hour,

I feel your taking power
From me and I can't leave
Repeating the scener over again

Sometimes I'm wondering why
you look me and you blink your eye
You can't be acting like my Dana ?
I see your beautifull smile
and I would like to run away from
Reflections of me in your eyes, oh please

Talk to me, show some pity
You touch me in many, many ways
But I'm shy can't you see

Av BeaTris - 31 juli 2007 19:28

Har inte mycket att skriva om idag.....känner mig trött & nedstämd, men jag ska inte deppa ihop, jag lovar. Var nyss inne på Spray.....ändrade lite i profilen, tog bort fotot & raderade hela presentationen. Har ingen som helst lust att nätdejta nu & jag är så glad att jag har mitt jobb att gå till ett par veckor till. Det är det jag lägger mitt fokus på nu. Erbjöd mig att ta tre timmar extra på Fredag så nu börjar jag 13 istället för 16.


Den dagen jag är redo att träffa någon igen blir det andra bullar. Ska skriva en kort hemligtsfull presentation, inte vara så öppen från början & definitivt inte göra om samma misstag jag gjort i två års tid nu. Nu är det jag som måste ändra min strategi om jag ska slippa leva ensam resten av livet.


Appropå timmar, skulle lämna in rapporten idag, det blev 160 timmar i total arbetstid.....räknade om & fick ett annat resultat, räknade en tredje & fjärde gång & fick två olika resultat igen. Fick hjälp & fick ett annat reultat.....helt sjukt, vad höll jag på med? Till slut lämnade jag ner den i receptionen & bad om hjälp, få se vad det blev till slut. Har i allafall jobbat 22 dagar i Juli.


Kram E



Av BeaTris - 31 juli 2007 19:15

Fordon

* Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!

Svar: Nej. Det skulle vara skönt att ha ett körkort, slippa vara beroende av andra vid vissa tillfällen även om jag anpassat mig bra. Kommer försöka ta kortet så småningom men måste ha en stabilare inkomst.


* Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera!
Svar: Hade jag haft körkort skulle jag nog vilja ha en liten mindre variant.....någon typisk tjejbil, lätt & smidigt att ta sig fram i.


* Vilken är din favoritbil? Motivera!
Svar: Tycker Beetle är häftig. Vet inte riktigt varför men jag tycker om modellen, den ser så söt ut :)


* På vilka sätt tar du dig oftast fram?
Svar: Till jobbet blir det pendeltåg, annars föredrar jag benen, cyklar aldrig eller väldigt sällan.


* Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)

Svar: Har åkt: Bil, Båt, tåg, flyg, buss, spårvagn. Vill åka: Finns det något mer?.....Jo, Mc skulle jag vilja åka någon gång.


Kram E

Av BeaTris - 30 juli 2007 21:44

Idag gick timmarna väldans snabbt på jobbet.....ibland känns det segt att jobba 8-9 timmar. Men jag började ju 7.30, det gjorde nog en hel del. Hade lite morrongympa & kaffepaus innan arbetet satte fart runt 8. Då var det en av vikaritjejerna som trodde hon skulle vara nere på 1an.....men det var visst jag som skulle dit & jag har knappt satt min fot där. Fattar inte varför men blev väl lite uppstressad. Tog en stund att komma ner i varv & samla ihop mig. Har heller ingen medicindelegering än så det fick jag hjälp med. Har haft två duschar idag vilket också gör att tiden går fort.

Imorrn ska jag tillbringa 2-3 timmar med en vårdtagare under em, få se vad hon vill hitta på då.....Tisdagens timmar lär snart rusa förbi dom också. Hela veckan lär rusa på i 200 tror jag & i helgen har jag superpasset på Lördag.....8 - 21 & 60 minuters rast, det ni, det blir klirr i kassan hoppas jag. Söndag -Tisdag är det 8-9 timmars pass. Sen blir jag ledig. Men en dag i taget & nu borde jag sova men är inte speciellt trött.


Kram E

Av BeaTris - 30 juli 2007 21:23

Trots råden om att INTE höra av mig till R så gjorde jag det. Kom hem här efter fikat med K, diskuterade "problemet" en stund & kom fram till att jag behövde skicka ett. Det blev ett neutralt ett där jag bad honom höra av sig igen.....att jag fortfarande vill veta vart vi står. Anledningen till att jag skrev är att jag inte vill att vi hamnar i en ond cirkel....han hör inte av sig för att han vet att jag sett att han ringt, & jag går & väntar på att han ska höra av sig igen. Då kanske det slutar med att allt rinner ut i sanden.


Säkert har jag innerst inne svaret som säkert hälften av alla läsare har förstått också.....jag är dumpad men jag vill höra det. Tycker det är så jävla fegt att inte kunna stå för om han nu inte är intresserad längre.....vad så rak & ärlig & tala om det, det gör inte mer ont att få orden sagda än det gör att bara skita i att höra av sig mer.


Nu har jag iallafall gjort mitt, nu tänker jag inte göra mer. Ringer/Messar han så svarar jag eller tar kontakt beroende vart jag befinner mig när/om han gör det. Kan ju kanske inte svara på jobbet tex. Men just nu räknar jag inte med att höra av från honom & konstigt nog är jag inte ens ledsen.....har bara stängt av & nu får det vara avstängt tills vidare.


Kram E

Av BeaTris - 30 juli 2007 17:07

76 besökare & jag har inte skrivit ett enda inlägg idag....kul :) En del som följer hur det går med R kanske. Inget hört & tänker låta bli ett tag till. Skriver mer ikväll, ska få besök av en kompis, ta en fika & snacka lite skit.


Kram E

Av BeaTris - 29 juli 2007 21:23

Har faktiskt lyckats hålla fingrarna borta från mobilens smsfunktion, men det är svårt. Jag vill ju veta vad R ville igår.....oavsett vad det gäller. Men nu när jag kanske ger igen med samma mynt kanske han tycker jag är totalt knäpp. Ger honom morgondagen sen är det nog jag som hör av mig till honom igen.


Jag tog nyss en varm dusch.....frös rätt mycket. Kom sen på att det var ett tag sen jag bytte linser & kollade almanackan, japp dags för byte kan jag nog lugnt påstå. Ska ta & logga av & stänga av apparaten nu & sen ska jag sova. Dags att jobba tre dar igen. Börjar med 7.30 - 16.15 imorron. Natti natt & sov gott därute.


Kram E

Av BeaTris - 29 juli 2007 19:43

Det är så svårt just nu.....känner mig splittrad. En del vill skriva till R precis som jag brukar. Vet ju inte om jag får svar & det skulle nog göra rätt ont om det inte kom ett.


Den andra delen vill vänta ytterligare & se om han hör av sig. Samtidigt så är jag rädd för det han hade att säga igår. Jag vill heller inte att han ska få för sig att jag är sur eller så på honom för det är jag inte, jag behöver bara få veta vart vi står & jag tycker det är upp till honom att tala om det nu när jag ställt frågan.


Den här väntan på att han ska höra av sig igen är jobbigare än den väntan på att han skulle höra av sig över huvud taget. Jag kanske verkar tjurig & långsint men hur många gånger har inte jag väntat på svar från honom?


Nää jag ska nog ta & vänta lite till.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards