Alla inlägg den 13 mars 2008

Av BeaTris - 13 mars 2008 21:34

Nu är jag hemma efter några timmar på jobbet, känns lite i fötterna nu. Har nollat stegräknaren så den är redo att räkna igen imorron. Dagens resultat blev 15 717 steg & det måste jag nog säga att jag är nöjd med. Få se vad det blir imorron. Ska i allafall försöka ta en tidig promenad så jag kommer upp en bit innan det är dags att jobba.


Fortfarande inget mail så jag får nog ställa in mig på att vänta på datorn över helgen. Men den som väntar på något gott.....eller hur? Den lär ju säkert komma innan R kommer hem från sin busskörning. Honom får jag vänta på åtminstone 10 dagar. Samtidigt som det kan vara bra, men måste han ta i så ;)

Medans dom ska åka på resan åker skidor får R & hans kompis göra ingenting, dom ska bara vara där & vänta på att köra hem dom igen, det kallar jag lyx.

Av BeaTris - 13 mars 2008 14:50

Nu ska jag snart åka till jobbet, vet inte varför men det känns som Fredag idag. Kanske för att dom ringde först & frågade om jag kunde jobba imorron, sen ringde dom igen & frågade om kvällen. Ikväll är det en ganska lugn avd, imorrn blir det lite värre men det ska väl gå bra som vanligt.


Jag åt en ganska stadig lunch så jag ska klara mig ett tag till men tänkte köpa mig en banan & drickyoggi som jag kan ta omkring 4, för sen kan det dröja till 7 innan vi får mat i oss. Då blir det ju middag för min del, lite omkullkastade tider men det får ju bara gå.


Jag kollar mailen hela tiden & väntar på besked att min laptop är på vägarna & på väg hem till mig. Det skulle ta 1-3 arbetsdagar & jag vill så gärna ha den innan helgen, men det kanske är att hoppas på för mycket? Annars får jag väl stå ut i helgen & vänta & vänta & vänta på att det ska bli Måndag :)

Av BeaTris - 13 mars 2008 12:02

Har sagt hejdå till R nu, han åker i eftermiddag.....först ner till Helsingborg där han & den andra chauffören ska övernatta för att imorron vara utvilade & kunna påbörja resan mot Frankrike, ända bort mot Italienska gränsen. Så nu ses vi inte förrens tidigast Påskdagen, nästa Söndag med andra ord. Tur att barnen kommer så jag får något att fokusera på så tiden går.


Ikväll & imorron kväll ska jag dessutom jobba mellan 16-21. Bra det, behöver komma in i det igen innan sommaren kommer & semesterviket börjar. Få se hur många steg jag kommer upp i idag, hittills är den på 6 388 & jag har tagit en liten promenad. Har tvättstugan just nu så jag hinner nog komma upp en bit till innan jobbet. När jag promenaerade tidigare tog jag på mig mina vikter som en kompis köpt, 1 kg på vardera vrist kändes lite kan jag säga, i allafall innan jag vande mig, men det känns som promenaden blev lite effektivare.


Jag har också hunnit med att shoppa, jag har beställt en bärbar dator med mobilt bredband, R fick hjälpa till att säga vad han tyckte så det skulle bli så bra som möjligt. Så nu äntligen får jag min egen.....hoppas den kommer snabbt :)


Av BeaTris - 13 mars 2008 11:08

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Våren

* Vad är ett riktigt bra vårtecken?

När gruset sopas bort från gatorna

* Känner du av våren på något speciellt sätt, hur?

Jag blir piggare, gladare, känner av lite lite pollen

* Har du sett någon vårblomma än, vilken?

Tussilago, krokus, snödroppar

* Vad är det sämsta med våren?

Det skulle i så fall vara allt hundbajs som gömts i snön (om det nu varit någon) tinar upp & blir allmänt vidrigt

* Vad är det bästa med våren?

Solen, fåglarna, värmen & att slippa allt knöl med kläder

Av BeaTris - 13 mars 2008 09:33

 Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Resor

* Vilka länder har du varit i?

Tyskland, USA, Mallorca, Teneriffa, Cypern, Bulgarien

 * Vilken är favoritresan? Varför?

Måste nog säga USA, fick se mycket på kort tid

* Vad vill du ha ut av din resa? Sola, upptäcka, äventyr?

Jag är nog mest för sol, shopping & se mig omkring

* Vad blir nästa resa? (Behöver inte vara semester, utan var du ska över huvud taget.)

Jag har faktiskt inget inplanerat

* Vad vore den absoluta drömresan?

Amsterdam, Venedig & Norge står på min drömlista

Av BeaTris - 13 mars 2008 08:15

Frukost: Hjärtegott med ost & leverpastej

Mellis: ---

Lunch: Fullkornspasta med skinksnitzel & grönsakssås

Mellis: ---

Middag: 1 Drickyoggi, 1 liten smörgås, 1 ägg med kaviar & sill, 1 banan

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 15 717

Kommentarer om dagen: ---

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards