Direktlänk till inlägg 28 november 2007

* Dags För Leverans

Av BeaTris - 28 november 2007 16:56

Kladdkakan blev helt ok, god men inte så farligt god som förra gången jag gjorde en.....på samma recept fast med chokladpulver istället för kakao & kanske tog jag ut den lite tidigt förra gången för då var den riktigt kladdig inuti & sådär lagom seg. Då var det lätt att föräta sig kan jag lova.


R har inte kommit än men jag misstänker att han är på g för snart vankas det mat här. Hemmagjort potatismos & fiskgratäng står det på matsedeln. Jag har efter att läst ett par recept haft senap i matlagningsgrädden som jag slagit över fisken. Har även dill & tomatskivor i gratängen, tycker det är så himla gott. Börjar bli hungrig nu eftersom vi åt sen frukost & jag hoppade över lunchen tidigare.


Nu ligger I´s jultidningar packade i påsar & färdiga att levereras ut till kunderna, men det får hon göra själv till stor del. Jag hjälpte henne att fixa vem som köpt vad & skrivit lappar & pysslat. Lite jobb måste hon göra själv. Det bästa vore ju om hon fick iväg det så snabbt som möjligt så vi kan betala räkningen, för innan dess får hon inte sina premier & det är väl dom hon längtat efter när hon tjatat på mig om att hämta ut paketet.


Kram E

 
 
Åsa

Åsa

28 november 2007 18:25

Här blir det också kladdkaka i kveäll med vispgrädde men mannen här föredrar egentligen vaniljsås till.

Marsvinen ger jag oftast storbladig persilja till, brukar ha det billigt i knippor på Lidl butiken.
Men annars gillar de den krusiga lika mycket.Är ju väldigt c-vitaminrikt.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards