Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

* F***n Vilken Miss

Av BeaTris - 18 maj 2008 18:48

Jag är nog i början på att bli senil, mitt minne är inte det bästa. Som många mammor/pappor vet så blir det en hel del lappar från skola, dagis & allt som ens älskade ungar går på. Det är inget undantag här & lite rörigt blir det när jag ensam måste ha koll på allt. Är dålig på att skriva upp i min kalender & lapparna hamnar lite vid sidan om på kylskåpet & det är inte alltid jag kollar vad som händer.

K är ju alltid ledig på torsdagar & i onsdags så sa en av fröknarna Vi ses imorron & jag svarar av ren vana nää, på fredag. Nu tog jag en rensning bland lapparna för att få plats för nya om en vecka. Kollar då infon för v.20 från 5-års. Den 15/5 alltså i torsdags så var det förskolans dag & barnen skulle gå till ett ställe & träffa andra barn i 5-årsgrupper här omkring. Det hade jag sett men hade då inte en tanke på det, lediga barn var ju också välkomna. Nu känner jag mig så besviken på mig själv, som om K har gått miste om något speciellt. Det är ju kul när dom gör lite annat än bara är på skolan. Blir så sur så nu längtar jag ännu mer efter pengar/ikeakortet för då minsann ska jag göra slag i min plan & skaffa en sån här & sätta upp i hallen på väggen intill ytterdörren, där kan jag skriva upp kom ihåg så som tvättstuga, gympapåsar & annat viktigt. I höst blir det ju ännu mer att ha koll på när K börjar 6-års.

 
 
camilla

camilla

18 maj 2008 19:23

Anklaga dig inte för mycket,det är såå himla lätt att glömma saker om man inte har det precis framför näsan =)
Jag kan säga att jag har oxå väldigt lätt att glömma saker. Så du är inte ensam,sen är det ju trist naturligtvis när man kommer på sig att man glömt.
Kram

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
Loppan

Loppan

18 maj 2008 19:35

Åhhhh vännen !! Så trist att du missade det.. men han vet ju inte om det som tur är och barnen har säkert glömt det nu under helgen när dom har gjort annat och kommer inte prata så mkt om det.. Du kan be personlen påminna dig och säga att du är lite glömsk. Själv älskar jag min agenda jag har på sidan. Jag skriver upp ALLT på den och på så vis kan jag hålla koll, vilket jag inte kunnat göra annars.. Där tittar jag varje dag och har tagit för vana att skriva upp alla tider så fort jag får dom.. viktigt att ha den rutinen annars kvittar det att ha agendan.. =)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
Åsa

Åsa

18 maj 2008 21:24

Inte kul men det är ju inget att göra åt.
Själv känner jag igen mig men försöker skriva in allt direkt i köksalmenackan och viktiga papper sätter jag på en spik på köksväggen.

Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards