Alla inlägg den 27 november 2007

Av BeaTris - 27 november 2007 19:45

Ikväll har jag bara ett barn hemma, I har studiedag i skolan imorrn & ska sova hos M inatt. Nu har hon lovat att höra av sig när hon vaknat & så imorron. Får hoppas hon gör det. Idag fick hon tillgång till "nya" mobilen. Jag hämtade ut hennes nya kontantkort & har laddat telefonen, raderat mina gamla kontakter & uppdaterat dom som hon kunde ha kvar, dvs till mig, pappa, mormor osv. Jag har även registrerat hennes kort på 3.se så hon fick 50 Kr till att messa för eller ringa om hon nu behöver det. Jag har ju också 3 så då kan vi ha kontakt gratis.


K har gått & lagt sig efter en stunds läsning i Richard Scarry´s bok "Vad gör folk hela dagarna?" En välläst bok här, mycket bilder & bra fakta om olika arbeten. Har nu funderingar på att skicka efter "Vad gör dom i skolan?" Det finns en del böcker med dessa gulliga figurer, men just skolan kan ju vara aktuell eftersom K börjar 6-års nästa höst. Då får det bli en julklapp i så fall. eller varför inte beställa den till 6-årsdagen i April & ta något annat nu.....tänk vad ideér kan poppa upp vartefter orden präntas ner. Får kolla sortimentet lite & se om det finns något annat som kan vara interessant för lille herrn.


R har ju varit i Stockholm men borde vara hemma i bussgaraget nu, sen vet jag inte hur städningen går men han trodde inte det skulle ta så lång stund. Imorrn är han ledig så han kommer hit sen & förmodligen sover han över också. Så i väntan på honom blir det Tv nu, det här blir nog dagens sista inlägg. Börjar bli hungrig också, åt inte någon vidare kvällsmat. Måste handla lite & få i både mig & ungarna vettig mat.


Appropå mat så är vi *& även R om han känner sig redo & har tid* bjudna till min pappa på Lördag. Brorsan fyller nästa vecka & skulle visst komma ner till helgen, så då tänkte dom passa på att ta hans firande hemma hos dom. Även mamma & farfar förväntas komma dit. Det kanske blir lite för mycket på en gång, men jag har i allafall sagt till R att han är välkommen han också. Men han vet nog inte hur han jobbar än så vi får väl ta det framåt helgen.


Kram E

Av BeaTris - 27 november 2007 13:14

Lunchen, bestående av makaroner & köttbullar till K & endast makaroner till mig ligger i magen. För min del var det väl inte så mycket att äta men köttbullarna räckte bara till en & då prioriterar jag mitt barn. Dessutom åt jag sen frukost så hungern var inte så stor.


Desto större är godissuget & det gör mig galen. Misstänker att det beror på tiden i månaden, blöder lite för första gången på månader, jobbigt värre även om det inte är så mycket som det var förr, med spiralen. Det jobbigaste är att det varierar från dag till dag. Ena dagen blöder jag & så nästa är det inget. Får hoppas det är tillfälligt & att det inte kommer hålla på så här nu i flera veckor.


R är på väg till Stockholm, där han ska hämta Vikingresenärer & köra hem till Norrköping. Det innebär att han inte blir så sen ikväll, han trodde han skulle vara "hemma" runt 8 ikväll. Han var hemma hos sig efter 02 inatt, & så har han fixat med lite hemma hos sig på förmiddagen. Det känns rätt skönt nu att han var hemma hos sig, det blir intensivt & ibland så känns det som vi bor ihop.


Nu ska jag dra fram "Sixten Blixten" & dra runt ett varv, det behövs i hallen. Tänkte lägga en extramatta under skostället, det lär ju bli en period nu av snöiga skor & det blir både blött & grusigt innanför dörren. Det är väl en av nackdelarna med vintern.....alla blöta skor & kläder.


Kram E

Av BeaTris - 27 november 2007 09:56

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Livsåskådning


* Är du religiös, på vilket sätt?

Svar: Nej, jag är inte speciellt troende. Är dock fortfarande med i Svenska kyrkan.


* Tror du på övernaturliga krafter och andlighet?

Svar: Lite kanske.


* Har du sett/känt av något övernaturligt, vad?

Svar: Nej, inte vad jag kan komma på.


* Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion?

Svar: Är inte så insatt så ärligt talat har jag svårt att förstå frågan.


* Vad tror du sker efter döden?

Svar: På något sätt känns det som att vi lever vidare men som något annat.


Kram E

Av BeaTris - 27 november 2007 06:20

R sov förmodligen hos sig, här är han inte i allafall. Jag trodde nästan han skulle komma eller i allafall höra av sig, men inte ett ljud. Har vaknat till ett par gånger inatt & vaknade innan kl 6 av att jag tyckte någon ropade Mamma, svårt att urskilja vem det är ibland. Men så ropade denna någon igen, det var K som ville att jag skulle komma, han hade råkat kissa på sig.


Kanske drömde han om juicen han fick i knät igår.....en hel plastmugg full. Den slant honom ur händerna, rätt ner i knät & ut på mattan. Höll mig sansad & sa bara lugnt att det är okej. Fick av honom kläderna & blötte upp på mattan med lite vatten & diskmedel, tror inte det blev någon fläck & so what, i så fall får jag väl köpa ny matta.


K ligger nu nerbäddad i min säng, han blev lite frusen av det kalla & blöta så jag tvättade av honom lite snabbt & så fick han krypa ner hos mig, där har vi gosat lite & han ligger nu & slumrar igen. Själv blev jag pigg & gick upp, ska hoppa in i duschen & sen börja väcka barnen. Känner mig lite gladare idag, känns som jag vaknat på rätt sida. Skönt & slippa känna sig deppig.


I har btw sovit i sin egen säng nu, natten till igår vaknade hon ett par gånger & jag fick gå in & stoppa om henne igen. Inatt har hon sovit utan att vakna. Lampan i inre fönstret står på & hon har radion på svagt i sitt rum, kanske det som gör att hon känner sig trygg.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards