Alla inlägg den 17 november 2007

Av BeaTris - 17 november 2007 21:19

Nu blir jag snart less på allt i möbelväg som jag fått ihop & som bara går sönder. För två år sen, vid jul så gick ena benet på fåtöljen av, sen var det ett ben på tresits soffan som sprack.....bara att ta bort. Nu har K´s säng börjat braka ihop. Han har en ribbotten i & i själva sängen, på långsidorna där den vilar så har det börjat nötas upp så nu glider ribbotten iväg, vilket leder till att den ramlar igenom. Det hände första gången häromda´n då jag satt på sängkanten, nästan hela jag for igenom. Nu när jag skulle ut i köket så hör jag stans brak & fattar snabbt vad det är, tänder lampan & får se stackars K ligga med halva kroppen på golvet. Han blev såklart rädd & I också. Nu ligger han på madrassen på golvet, kanske tur att det är sista natten. Jag tror man borde kunna spika eller skruva fast botten i sängen. Får be R ta sig en titt på den imorrn, annars måste jag väl skaffa ny säng.....hur det nu ska gå till, men det löser sig väl.


Kram E

Av BeaTris - 17 november 2007 16:50

Har städat hela lägenheten, dammat, dammsugat & torkat golv. I alla rum uton I´s. Fick en så onödig konflikt med henne tidigare så jag orkade bara inte. Hon lär sig aldrig heller känns det som. Hur svårt kan det vara? Hon sov hos M inatt, hon fick göra det på ett villkor.....att hon skulle sköta sig. Igår härjade hon om att vi skulle spara av kvällens middag till lunch idag åt henne. Hon skulle också höra av sig innan lunch. Men när klockan var över 1 så fick jag ringa som vanligt & självklart blev vi osams. Nu känns det bättre, men har ännu inte städat, det får vara.


Pappa & hans fru kom på fika & jag hann väl nätt & jämnt dusha K, mig själv & se till att vi hade kläder på kroppen innan dom ringde på dörren. Det blev en kort visit men alltid trevligt med lite besök. Har diskat upp nu & ska snart börja göra några varma mackor åt oss tre. R jobbar & kommer senare ikväll. I & K har lekt en bra stund & tillsammans dessutom i K´s rum men nu har dom nog börjat städa därinne. Vore ju skönt om dom kunde hålla sams resten av kvällen.


Kram E

Av BeaTris - 17 november 2007 10:02

Var kommer musik ifrån?

Svar: Från radion

Vad är internet?

Svar: På datorn

Vad är det som gör att datorn fungerar?

Svar: Sladdarna
Hur fungerar en TV, hur kommer det som visas in i TVn?

Svar: Jag vet inte
Hur fungerar en radio?

Svar: Man sätter på en knapp


(K 5 år & 7 månader 17/11~07) 

Av BeaTris - 17 november 2007 09:50

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Sömn


* Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?
Svar: Ja nu har jag en period som jag sover oerhört bra.


* Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?
Svar: Behöver mellan 7-8 timmars sömn tror jag för att känna mig utvilad men det kan bli mer eller mindre beroende på trötthet & andra orsaker.


* När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?
Svar: Jag går oftast & lägger mig mellan 9 & 10 både vardag & helg men det kan bli senare också såklart, det beror så mycket på hur trött jag är.


* Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?
Svar: Småsnarkar säkert, kan säkert mumla något i sömnen men jag är aldrig uppe & går mer än halvt som halvt vaken.


* Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?

Svar: När barnen är här händer det ju att I kommer tassandes, inte lika ofta har jag K i sängen. Nu har jag ju även R att dela säng med & ibland sover jag ensam.


Kram E

Av BeaTris - 17 november 2007 09:40

Kanske dags att skriva några rader så ni läsare inte tror jag tappat sugen totalt. Men det lär nog inte hända, nu beror uppehållet dels på att det varit rätt lugnt, det har inte hänt så mycket. Men sen har även R försökt att uppgradera min dator lite, med lite nya saker såsom nätverkskort & hårddisk. Men det har inte blivit så mycket bättre, han kämpar fortfrande men min dator är ganska gammal & jag skulle nog behöva en ny. Men hur gärna jag än vill så har jag inte råd som det är nu. Det får det bli när jag får ett jobb.


Kram E



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards