Alla inlägg den 21 december 2007

Av BeaTris - 21 december 2007 21:24

Det blev en halva ciabatta med julskinka & rödbetssallad & en halva med julost, till det blev det ett glas julmust & några belgiska ckokladfrukter. Köpte ett halvt kilo idag men dom lär nog ta slut innan Julafton.....så goda som dom är.


Nu börjar det dra ihop sig mot läggdags för min del, har precis duschat varmt eftersom jag frös som vanligt när tröttheten kommer smygandes. Vet inte när R är "hemma" men jag tror han förlåter om jag somnar. Vaknade ju ganska så tidigt imorse & kunde inte somna om, sen har det varit ganska så späckat schema idag.....mycket som blivit utfört.


Av BeaTris - 21 december 2007 19:47

R har ringt, han fick skjutsa resande till Stockholm. Dom kom söderifrån med X2000 när deras planer gick i stöpet. En bil blev demolerad totalt efter att föraren somnat bakom ratten & fart av vägen. Han hade tur i oturen & vaknade när bilen for av vägen & på något sätt hamnade på spåret. Han hann ut i tid för bara några minuter senare kom tåget.


R var nu på väg hem, men det blir ingen middag lagad här, den tar vi imorrn istället. Får äta en skinkmacka med lite rödbetssallad istället. Nu blir R ledig imorrn som kompensation, annars hade han börjat Kl 04.00 inatt. Det är ju bra, kan jag ju få hjälp med städningen ;)

Av BeaTris - 21 december 2007 19:43

Här går det av bara farten. Röjt klart i min lilla byrå inne på toaletten nu. Igår när vi var på Cloetta köpte jag fem plastlådor för 1 kr st. Tre av dom har jag nu ställt i K´s rum & lagt lite av hans mindre prylar i, småbilar, små gubbar & annat småskit som kan vara svårt att hitta bland alla bilar i backen han har. Det duger tills vidare & tills jag införskaffat mer förvaring ifrån ikea. Måste nog åka dit en dag nästa vecka, för K kommer ju få en riddarborg med tillbehör av mig & i den är det nog en hel del småsaker kan jag tänka mig. Men jag vill se hur det ser ut först & se hur pass stor back han behöver.



Av BeaTris - 21 december 2007 18:00

Åhlens finns en serie snygga inredningsprylar i Ek. Ett exempel är denna kryddhylla för 195 Kr. Annars finns det kokboksställ, vägghylla & vinställ att välja mellan.

Av BeaTris - 21 december 2007 17:31

Här är jag riktigt duktig. Jag har diskat, griljerat skinka, städat hos marsvinen & rensat garderober & ungarnas byrå. Nu ska jag ta tag i min också, organisera om lite. Har så rörigt känns det som.

Har även pratat med K & AF (inte arbetsförmedlingen), dessvärre dog batteriet så jag kunde inte prata klart med någon av dom :(



Av BeaTris - 21 december 2007 14:46

Nu är det mesta avklarat. Hängde i stort sett på låset till mataffären imorse. Hittade chokladtomtar, julskinka & allt det andra jag behövde så nu blir det en god jul :) Det jag missade var färsk ananas, såg ingen men det är inget måste & jag kan nog hinna få tag i en om jag ångrar mig. Ett par dar kvar ju.


Vi har även varit & handlat julklappar till R´s brorsbarn & mina två som ska vara från R. Ska snart slå in dom & lägga under granen bland alla andra. Har varit hos Mamma & lämnat skumtomtar, hämtat lite frukt & grönt & så tog vi med hennes paket till barnen. Dom blir allt bra bortskämda.


Nu har jag precis ätit lite rester av gårdagens kebab. Har också en skinka som står & väntar på att griljeras. Sen ska jag städa hos dom små svinen, & ge dom lite gott att äta. Städa ska jag göra imorron när R jobbar. Han fick även hoppa in lite extra nu, det är ju en bil som blivit påkörd vid en tågövergång (ingen skadad som tur är) så tågen står still. Har ingen aning om hur länge han blir borta men jag ska nog klara mig ;)

Av BeaTris - 21 december 2007 08:03

En Kram

Det finns något i en kram.

Den värmer om hjärtat,

den välkomnar oss hem.

Den gör det lättare att skiljas åt.

En kram är ett sätt att dela glädje och sorg

eller ett sätt för en vän att visa att dom gillar dig

för att du är du.

Kramar är till för alla som vi bryr oss om.

Från mormor till din granne eller din nallebjörn.

En kram är något fantastiskt.

Den är det perfekta sättet att visa något.

Att visa kärlek som är svår att uttrycka i ord.

Det är underligt vad en kram kan göra för välbefinnandet.

Den fungerar överallt och på alla språk.

Kramar behöver ingen utrustning,

reservdelar eller batterier...

Öppna bara dina armar och ditt hjärta..

[[Okänd]]


(Idén kommer ifrån Dockmamman, kopiera gärna & lägg in en kram på din blogg du också)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards