Alla inlägg den 9 december 2007

Av BeaTris - 9 december 2007 21:38

Tröttheten har kommit krypandes & snart tänker jag gå lägga mig. R jobbar & kommer så småningom men jag vet inte riktigt när. K har precis somnat, som vanligt har han svårt att komma till ro men nu så sover båda guldklimparna. Dags för skola & dagis imorrn igen. Jag har inga jobb pass ännu denna vecka, få se om det kan bli några timmar någon dag i allafall.


Idag kom K ihåg att ta med sin CD med Smurfhits, han har varit lite besviken varje Söndag när han ser att han glömt packa ner den för han vill så gärna att jag ska lyssna på den. Men nu hade han lagt fram den redan i Fredags.....gullungen. Det måste ju betyda att han ser fram emot att få komma hit, även om det kanske inte alltid känns så.


Sen får jag komma ihåg imorron att ringa VC & avboka tiden på Tisdag, vi skulle ju dit för att kolla hans konstiga utväxt som då jag ringde var både svart & lite ihoptorkad. Nu har han ingen "prick" kvar, för den ramlade av under natten tydligen. Så nu är det bara en liten vit fläck där den suttit, kan tänka mig att det kanske bildas en liten skorpa & så senare ett litet ärr. Men skönt i allafall att den inte blev inflammerad utan bara torkade in & föll av.

Av BeaTris - 9 december 2007 17:59

Vad är advent?

Svar: Jag vet inte
Vad gör man när det är advent?

Svar: Bakar, Öppnar paket
Hur många ljus tänder man?

Svar: Båda när det är nån annan advent, tänder alla till jul
Vad är roligast med advent?

Svar: Vet inte
Längtar du till jul, varför?

Svar: Ja, men inte till jultomten & inte kramas


(K 5 år & 8 månader 9/12~07)

Av BeaTris - 9 december 2007 17:45

Nu har barnen kommit, vi har ätit mat som blev lite halvdan, ska inte köpa smala pommesar någon mer gång, dom blir ju brända bara man vänder ryggen till. Men mätta verkar dom blivit i allafall, hade visst magen full med fika innan dom kom hit.


Jag har även frostat av frysen nu & organiserat om, slängt en del matlådor som legat för länge. Nu finns det plats för lite lussebak. Få se vad det blir i veckan. Om ungarna överhudtaget vill baka, det har dom gjort hela helgen sa I.


Jag måste köpa Lucialinne till I & ny tomtedräkt till K. I är ju med i kören på skolan så det firandet är på morronen & K´s dagis har på eftermiddagen.....utomhus så jag bör nog köpa en större dräkt så han kan ha kläder under. Han lär nog frysa annars :)

Av BeaTris - 9 december 2007 15:43

Dagens julklappstipps blir en Cd med guidade och djupt avslappnande meditationer. Kanske kan behövas i dagens stressade samhälle. Just denna hittade jag på Rosenmusik & den kostar 169 kr

Av BeaTris - 9 december 2007 15:29

När andra ljuset brinner
vi julklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards