Alla inlägg den 17 december 2007

Av BeaTris - 17 december 2007 16:53

Ensam igen, Älsklingen var hemma några timmar mitt på dan. Vi käkade frukost ihop & har bara haft det bra. När det var dags för honom att åka igen följde jag med. Var tvungen att lämna in min närvarorapport på AF. Kunde åkt lite med R´s buss eftersom den ändå skulle stanna här men jag valde att ta tåget hem. Handlade lite på vägen & träffade på PA från Aktiv Kompetens, allt var bra med honom trots att han nu är arbetslös igen. Men vi har båda goda förhoppningar om framtiden.


Har diskat & städat av fläktdelarna, alltså själva filtret & plasten. Det var behövligt måste jag säga. Ska ta tag i den enorma tvätthögen nu så jag får det gjort. Annars blir det lugnt, ska börja med maten vid 19 ungefär, så äter vi ihop när R kommer tillbaka efter jobb & besök i sin lägenhet.


Känner när jag skriver att jag har ju inget vettigt att skriva, det är bara blahablaha men vem bryr sig? Inte jag i allafall :)

Av BeaTris - 17 december 2007 15:42

Live It har upplevelse för olika smaker & olika plånböcker. Vad sägs om en kurs i att göra bättre kaffe. Här får man lära sig hur man på bästa sätt gör kaffe hemma och vilka alternativ som finns. Teori & praktik i grupp tillsammans med andra. Kursen hålls i Stockholm året runt & kostar "bara" 995 kr :)



Av BeaTris - 17 december 2007 08:16

Det blev Adam & Eva i väntan på maten igår. En lång väntan så filmen hade nog bara en halvtimme kvar när R äntligen kom med maten. Men Älsklingen hade hunnit en liten bit på väg hem & så ringt för att beställa.....då stängde det stället redan Kl 21, vilket han inte skulle hinna till. Då gjorde han något Exet med all säkerhet aldrig skulle gjort.....han vände tillbaka.


Men väntan var värd maten, det var underbart gott. Jag ville ju ha friterad kyckling & den här var inte som andra. Eller, jo självka kycklingen var ju det men inte det runt om. Jag är van vid tjock smet som visserligen är ganska gott men både fett & mättande. På denna var det bara någon panering & så friterad så man kunde se kycklingen emellan.....kanongod.


R valde en biff med paprika & lök så vi delade eftersom det var gott om mat, den rätten är också väldigt god. Proppmätta & rätt så trötta så kröp vi i säng en stund efter filmens slut & låg & pratade lite innan vi somnade. R är nu & jobbar men skulle komma tillbaka omkring 9 tiden trodde han.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards