Alla inlägg den 7 december 2007

Av BeaTris - 7 december 2007 22:27

Tvätten är klar, jag har duschat & ska nu bara borsta tänderna. Ska se vinnaren & sen ska jag gå lägga mig. 0,2 % är vad som skiljer Marie & Amanda åt i nuläget.....jösses vad tight.

Av BeaTris - 7 december 2007 20:33

Antar att större delen av landet nu sitter & tittar på Idol. Här står det på i bakgrunden. Jag har inte följt det på hela säsongen så varför ska jag titta ikväll? Av det lilla jag sett genom veckorna så föredrar jag Marie av dom två som nu är i final. Vet inte varför, men jag gillar inte Amanda. Ska ändå bli lite spännande att se vem som vinner. Jag hoppas på Marie som sagt men det blir nog Amanda, hon verkar vara en favorit hos juryn. Hittills har det ju varit så att den som vunnit Idol tidigare år gjort en skiva & sen försvunnit från rampljuset. Det har gått bättre för den/dom som inte vunnit hela paketet, för hur bra kan en skiva bli av att stressas fram för att hinna släppas innan Jul? Jag kan ju mycket väl ha fel, det här är ju bara mina åsikter.

Av BeaTris - 7 december 2007 18:21

Jag ringde aldrig FK igår, men idag fanns pengarna på kontot, synd bara att det försvinner på hyran som alltid blir försenad & så räkningen för I´s jultidningar. Detta betalas på Måndag, sen hoppas jag på att hennes premier kommer snabbt, hon längtar efter sin Dvd :)


R sover ju som sagt ganska mycket här så han hjälper självklart till med lite mat & så om det behövs. Han äter ju här för det mesta & skulle jag betala jämnt skulle det bli dyrt. Han tog med lite hemifrån sig & stängde av sin frys. Ungkarl som han varit så var det ganska tomt. Jag behöver frosta av min frys, tänkte nästan göra det nu men nää, jag ska försöka ha känslan kvar på Söndag också.


Idag när R & jag var & handlade så fastnade vi båda två för en häftig julprydnad. Det var en större julby.....med bl.a snö, träd, hus, människor, trapp & stenar. Ovanför husen så svävar det en tomte i släden & ett par renar. Sen i små små hål i både träd & hus så skiftar det små ljus i alla färger & lyser upp det hela. Vill man så går det att ha ljud på men det kan bli lite tjatigt. Den drivs med vanlig kontakt så inga batterier där inte. Det är svårt att ge en bra bild av hur den ser ut men den är helmysig. Kostade 199 kr så den köpte R, han skoja & sa att den skulle han ta hem men han är ju mest här så varför egentligen?


Så nu är första julprydnaden utöver adventsljustakarna på plats, resten av pyntet & granen ska upp nästa lördag tänkte jag, då är ju barnen här också & förhoppningsvis får R vara ledig eftersom han jobbar sent både idag & imorrn.

Av BeaTris - 7 december 2007 17:38

Detta (i fet stil) är vad jag föredrar under julen


Pepparkakor - Lussebullar

Skumtomtar - Knäck

Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorvar

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill

Paradis- Aladdin

Sylta - Pastej

Glögg - Julmust

Rödbetssallad - Dopp i Grytan

Ris a la malta - Risgrynsgröt (kan inte välja)

På skinkan:

Äppelmos - Senap


Denna lista kommer ifrån Kajsa, vad föredrar du?

Av BeaTris - 7 december 2007 17:18

Kyl: Mjölk, Juice, Sylt

Frys: Fläskfilé, Glass, Wokgrönsaker

Skafferi: Pasta, Knäckebröd, Pepparkakor

Handväska (när jag använder en): Plånbok, Nycklar, Almanacka

Sminkväska: Puder, Mascara, Fondation

Badrumshyllan(skåpet): Linser, P-piller, Roll-on

Tvättkorg: Jeans, Underkläder, Huvjacka

Skohylla: Vinterskor, Sandaler (för snabba spring ut) & Addidasskor

Förråd: Återvinningsprylar, Extrajackor, Väskor

Hjärna: Barnen, Pojkvännen, Jobbet

Jackficka: Plånbok, Nivea, Nycklar

Kryddhylla: Flingsalt, Kycklingkrydda, Torkad vitlök

Tomt: Gräs, Stenplattor, Bord

Barskåp: Doolieys, Rödvin, Likör

Köksbänk: Micro, Sockerburk, Kaffeburk

Fruktkorg: Clementiner, Apelsiner (inget mer)


Lånade med listan fr Grynisen

Av BeaTris - 7 december 2007 17:01

Det blir en kväll för mig själv här. R jobbar ju & kommer antagligen inte hit alls inatt. Han kommer hem så sent efter sina turer så han kände att det är bättre att han sover hos sig eftersom jag ska upp tidigt & jobba. Är ju så van nu att ha honom här varje natt att det kommer kännas konstigt.


Jag har dammsugat lite & ska tvätta senare så jag har att sysselsätta mig med. Jag har installerat en dataversion av Monopol på datorn så jag får väl spela ett par omgångar med datorn :)


Imorrn är det jobb hela dan, först 7-13 & så 16-21. Tänkte passa på att sola en halvtimme på rasten & sen får jag väl sitta & läsa & småslumra lite, ska nog få dom tre timmarna att gå. Det jobbiga är att vara hemifrån precis hela dan, men så är det ju, ingen mening med att åka hem.



Av BeaTris - 7 december 2007 12:50

Snygg klocka med rund kristallinramad urtavla. Hittade denna på Chique & den kostar 349 Kr.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards