Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

* Supergod Tårta

Av BeaTris - 18 juni 2008 09:47

Igår var R & jag hos hans mamma & firade henne då hon fyllde år, har inte träffat dom sen i April då R´s ena bror fyllde år. Vi fick ett varmt välkomnande, kände verkligen att hon var glad att se oss.....även mig. Det blev vetelängd & liten dammsugare samt supergod tårta som jag lätt kunnat äta mer av men det blev bara en liten bit.


R har ju jobbat ganska mycket nu igen, det är rörigt med körningarna & nu ska dom visst även köra tågersättningar eligt tidtabell i Eskilstuna. Meningen var att han skulle åka imorrn & bli borta en vecka. Det är så dom ska göra, några chaufförer i taget åker upp dit & får bo på hotell. När R sa detta förra veckan blev jag så besviken, för hur kul hade det varit att vara ensam över Midsommar? Igår kom han & sa att han inte behöver åka förrens Måndag så imorrn & Fredag är han ledig *jippi*.


Han var även & sökte annat jobb, vilket jag tror han behöver för det är ofta han är smått irriterad på jobbet & så ska det ju inte vara. Vi får väl se om han tar jobbet. Det är bara ett krux.....det är en tjänst via Lernia som innebär att han kommer flytta utomlands ett halvår, ganska långt bort nämligen Sydafrika.....av alla ställen. Det skulle innäbära bra lön så visst kan det vara en fördel. Vi har bara skrattat åt det hittills för det känns som ett skämt. Vi får väl försöka prata om hur det känns när vi får ett par dar tillsammans.

 
 
Loppan

Loppan

18 juni 2008 10:08

Åhhh vad skönt att ni kan vara tillsammans på midsommar. Som du hade jag också blivit besviken om man inte fått det.

Det där jobbet.. Vilken chans, och får han bra lön kan han ju spara och lägga undan och du kan få möjlighet att komma ner och hälsa på honom, i sydafrika, det skulle vara en otrolig upplevelse för er båda.. MEN jag förstår om han inte tar den. Vem vill vara ifrån den man älskar i 6 månader, även om tiden går fort. Men det finns ju msn.. Ja, det får ni fundera på för det finns lika många fördelar som det finns nackdelar.. Lycka Till !!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

 
camilla

camilla

18 juni 2008 10:45

Sådär nu har jag antagit din utmaning och gjort den:)
Kram

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
Mia

Mia

18 juni 2008 12:36

Så skönt att ni har midsommar tillsammans! Och hela helgen också!

Jobbet låter ju spännande! Bra lön och Sydafrika, men så är 6 månader ganska lång tid isär.
Men det är väl bra att ni diskuterar det och inte antingen förkastar det eller köper det direkt!

http://winyan.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

18 juni 2008 18:33

Ja 6 månader är ganska lång tid.
Särskilt lång just i början av en relation.
Sedan beror det ju på om man får någon betalt hemresa under de sex månaderna eller om de är i ett sträck borta.Eller om man kan hälsa på osv.

Jag skulle kanske kunnat tänka mig att R skulle kunnat få åka 6 månader nu, dock tveksamt men inte hade jag velat det i början av relationen pga risken att man glider ifrån varann.
Men som sagt det beror ju också på hur det är organiserat hemresa osv.
Bra i allafall att diskutera det ordentligt om det blir aktuellt.

Kram Åsa


http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards