Alla inlägg den 14 maj 2008

Av BeaTris - 14 maj 2008 13:03

Inte riktigt då, men nästan. Jag slängde ihop en korvgryta till lunch, en stark korvgryta =) Jag fräste korv, svamp, rödlök i 1 tsk flytande margarin. Blandade i tomatpuré  för lite färg & smak. Hade sen i wokgrönsaker, 3 msk 4%-ig matgrädde & ½ dl lättmjölk. Kryddade på med lite paprika, svartpeppar, vitpeppar & salt. Bara att det blev lite för starkt för min smak, fick mer eller mindre tvinga i mig maten för att få min lunch. Hade jag varit mer sansad med kryddorna hade den nog blivit godare. Åt den som den var, alltså ingen potatis, pasta eller annat till.

Summa: 4,5 p

Av BeaTris - 14 maj 2008 11:10

Det är bara att erkänna, det är tungt att träna. Men jag kämpar på & jag tänker inte ge upp att springa (läs jogga) spåret. Men jag har ju ca 10 kg´s övervikt kvar & kondition.....vad är det? Men det ska nog bli bättre. Pulsklockan var bra, fick inte fram ett resultat som det skulle & det var hur många kcal jag brände, men det är inte det interessanta för mig utan jag ville ha en exakt tid på hur lång tid det tog. Så jag vet vad jag har att jobba med. Nu försöker jag trycka i mig en liter vatten, idag ska jag dricka minst två, lär spendera eftermiddagen på toaletten.

Av BeaTris - 14 maj 2008 10:24

Mina tider för rundan i spåret. Den är på Ca 2 Km. Förhoppningsvis kommer tiderna förbättras vartefter. Börjar försiktigt & kör lite intervall. Vill ju inte chocka kroppen, lägger även sista resultatet överst.



080514: 18.57 (Gräns : 21 minuter)

080512: 18-19 (Gräns : 21 minuter)

080510: 19-20 (Gräns : 21 minuter)

080508: 20-21 (Gräns: 23 minuter)




Av BeaTris - 14 maj 2008 08:04

Jag vägde mig lite i smyg, som det är nu lutar det åt ett + ,men det finns ju mycket faktorer som har betydelse. Hade inte varit på toa tex. Men jag slarvade lite igår så nu måste jag skärpa mig idag. Måste även få i mig mer vatten.....det är så svårt :(

Ska ta rundan när jag lämnat K. I Måndags åt jag frukost efter, idag testar jag att äta före. Måste se vilket sätt som känns bäst. Att springa på fastande mage eller med lite mat i magen som hinner omvandlas till energi.


I Måndags fick jag mina fina prenumerationspresent från Topphälsa. Jag fick en röd fin tröja & en tuff röd  (Var det därför jag drogs till den röda Mp3-spelaren?) pulsklocka, den tänkte jag testa idag. Måste bara kolla in hur man får igång start/stopptiden så jag kan ta exakt tid. Återkommer med rapport senare, måste få upp farten här. Har bara haft K hemma inatt. I fick sova hos L, dom går ju i samma klass så då kan det nog funka att sova över trots att det är skoldag dagen efter.

Av BeaTris - 14 maj 2008 07:18

        


Frukost: The, banan, smörgås med skinka & grönsaker = 4 p

Mellis: Vatten = 0 p
Lunch: Stark korvgryta = 4,5 p

Mellis: Kaffemjölk, smörgås med kaviar, 2 pepparkakor = 4,5 p

Middag: Pasta med svamp, tomat, fetaost & vitlök = 7 p

Kvällsfika: The & äpple = 0 p



Dagens p = 20

Totalt antal p = 20

Sparade p = 0

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards