Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

* Lördag

Av BeaTris - 17 maj 2008 08:27

Inatt har jag sovit skönt, jag känner mig ordentligt utvilad. K sover fortfarande, i min säng. I sov borta.....som vanligt känns det som & eftersom R skulle upp vid 5 imorse & jobba så åkte han hem igår kväll. Men det var i allafall en mysig Fredagkväll. Vi åt ju baconinlindad kycklingfilé. Jag tänkte inte på att jag hade låg värme på i ugnen för potatisens skull så det blev inte så bra från början. Men ganska gott så jag får nog testa att göra det en annan gång & på ett annat sätt, pröva sig fram med andra ord.

Som Fredagsmys bakade K & jag en sockerkaka som vi åt med hallonsylt & vaniljsås.Jag känner att vi behöver inte ha en massa godis & snacks utan det går bra med något annat gott. Även om jag gjorde såsen på lättmjölk & det bara var 75 gr fett i kakan så drar ju pointsen iväg men jag brydde mig inte så mycket om det igår. Jag försöker istället med att jämföra hur det var för snart 10 Kg sen.....då var det så mycket mer, då hade jag ätit dubbel portion mat & så en massa godis på det. Då åt jag tills jag var sprickfärdig & mådde inte alls bra av det. Även om jag tog två port fika igår så var jag behagligt mätt & mådde inte dåligt när jag skulle sova, så skillnaderna är ganska stora. Det är det här som jag sen vill kämpa för, att kunna äta måttligt & hålla vikten. Jag tycker jag har kommit ganska långt.

Vet inte vad det blir av vår dag idag, vädret är sådär men något ska vi väl försöka göra.


                                         

 
 
Nenny

Nenny

17 maj 2008 09:39

Jomenvisst har du kommit långt! Och du är på helt rätt spår. Att kunna äta lite nån gång då och då utan frossandet som man tidigare hade varje dag.. (Jag i alla fall)

Du är på väg!!
Kram

http://nenny.bloggagratis.se

 
Loppan

Loppan

17 maj 2008 11:03

Åhhh det receptet är så himla himla gott..
Kan du skicka det till mig, har det inte kvar..

Joo, visst är hon go gumman.. och trädgårdshandskarna var ju liksom pricken över i:et.. *s*

Ha en mysig helg..

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

http://loppan.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards