Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

* High Chaparral Del II

Av BeaTris - 4 augusti 2008 09:22

Vi satt ju som sagt & väntade på att regnet skulle avta & det slutade visserligen inte helt men vi såg ljusningar på himlen så vi bestämde oss för att gå till slut. Sagt & gjort, inte alls långt från campingen utan det låg vägg i vägg kan man nog säga. När vi betalat så var det bara några minuter kvar till första showen så vi försökte få fram barnen lite så dom skulle kunna se Lucky Luck & bröderna Dalton & det gick ganska bra, K fick sitta på R´s axlar en stund. Det var en lite smårolig show & en del pang-pang.


Efter showen var det shoppingdags, men eftersom jag inte tagit ut barnens 300 & det kostade 20 Kr att ta ut så betalade R det första & sen fick barnen resten av pengarna senare. Det blev lite hattar & pistol med hölster & skott. I valde en vit fjäderhatt & K tog en svart sådan. Han ville även ha tillbehören & det var inte speciellt dyrt så han kunde handla & ändå få pengar över. Jag köpte mig en likadan hatt som K. R hade ju sin sen tidigare så vi hade alla hattar. Vissa personer på stället var verkligen utklädda, det var rockar & hela paketet.


När vi kollat runt lite & fotograferat både här & där så blev det dags att åka tåg. Sagt & gjort, 4 biljetter a´20 Kr & vi kunde kliva på ångloket ut i de laglösas land, indianreservatet & Mexico City. Halvvägs var det dags att stanna för att plocka upp posten, då kom rånarna & gjorde intrång i vagnen. Men som tur var så blev dom alla nerskjutna & vi kunde fortsätta resan. Vi åkte med hela turen & gick av på samma ställe som vi gick på. Vi tog istället ångbåten till Mexico City där vi kollade runt lite & åt lunch. R & barnen tog tacotallrik & jag åt wraps med kyckling.....stark kyckling men väldigt gott.


Sen var det bara att fortsätta gåendet runt hela High Chaparral, helt otroligt att dom lyckats så bra med al rekvisita & hur duktiga skådespelare dom har. Vi mötte en gangster som busade med ett yngre par & jag skrattade väl & skojade med barnen, ja då satte han efter oss istället, det var uppskattat hos barnen, det pratade dom om många gånger. Vi kollade självklart in HC´s största show, vi gick & tog plats redan 45 minuter innan bara för att få bra platser & det var nog bra. Mycket bra show med mycket smällare & stunttrick. Efter showen var vi på jakt efter en scarf & godis. K ville ha en speciell scarf han sett andra hade. Den var slut inne på området så efter att vi köpt godis gick vi ut & in i butiken utanför, hittade den direkt så han köpte en röd till sig & en blå till mig & pengarna fick han sen tillbaka såklart.


Efter grillat hemma i husvagnen & en liten tur bland lottstånden på campingen var det 4 trötta cowboy´s & cowgirl´s som somnade & sov som små grisar hela natten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards