Alla inlägg under april 2008

Av BeaTris - 7 april 2008 11:54

Energilös idag, känner mig allmänt segt & har ännu inte tagit en promenad. Men den kommer, ska till macken sen & köpa porto till två Traderaauktioner jag haft som gick ut idag. Nu har jag lagt in ett gäng till, det som jag tidigare tyckt verkat knöligt känns nu rätt kul. Ett bra sätt & få in lite pengar i allafall.


Av BeaTris - 7 april 2008 08:59

Ett + idag, inget vidare men jag accepterar läget & tar nya tag. Nya tag & nya mål.


* Minst 12 000 steg varje dag

* Bli bättre på att dricka vatten (Det gick bra 1-2 dagar förra veckan)

* Minst 2 Pass med Blossom (Ett förra veckan)

Av BeaTris - 7 april 2008 08:55

Startvikt 7/1: 86,4

Förra Veckan: 79,3

Veckans vikt: 79,9

Förändring: + 0.6

Totalt: - 6,5

      

Delmål 1: 80

Delmål 2: 77

Delmål 3: 75


Kvar till nästa delmål: 2,9

Kvar till nästa stjärna: 2,5

Av BeaTris - 7 april 2008 08:33

Frukost: Varm oboý, 1 grov med ost

Mellis: Lite godis

Lunch: Pasta carbonara, 1 liten tårtbit

Mellis: Caffe latte, 1 grov med skinka

Middag: Potatis, kött, sås & grönsaker

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 7 972

Kommentarer om dagen:

Av BeaTris - 6 april 2008 10:53

Idag blir nog en halvbra dag. Har inte tagit någon promenad än så det är inte många steg än. Har också stoppat i mig godis, R´s fel som tar fram godisskålen, jag gjorde valet & tog ett gäng bitar. Men det ska väl gå kompensera någon dag. Ska i allafall försöka hinna med en kort promenad innan vi ska bort. Beror på om R kommer tillbaka så jag får lite egentid efter lunchen. Sen får jag försöka ta en timme ikväll, jag blir nöjd om jag kan passera 10 000 steg.


Det kommer kännas jobbigt att lämna barnen ikväll, den här veckan har varit förjävlig rent ut sagt & då är inte mina barn värre än någon annans, det är jag som ska ta på mig hela skulden. Jag har varit så lättirriterad & ilsken så jag borde inte haft barnen nu, jag hade behövt vara för mig själv. Jag har haft så dåligt samvete & det har runnit tårar många gånger dom senaste dygnen, mycket för att R står ut med mig & överöser mig med det jag behöver höra i dessa lägen. För jag är inte så här tråkig varje vecka, det har bara varit så nu.....oturligt nog.

Av BeaTris - 6 april 2008 08:12

Frukost: 2 små grova med ost & leverpastej

Mellis: ---

Lunch: Ugnspannkaka, sylt

Mellis: Fika

Middag: Pasta Carbonara

Ev Mellis: ---


Antal reggade steg: 15 089

Kommentarer om dagen: Bra stegat men åt middag på tok för sent.

Av BeaTris - 5 april 2008 20:40

Idag när vi satt & fikade så tittade jag i I´s hår, det såg väldigt konstigt ut på vissa ställen. Det var som små rosa/vita flagor.....var tvungen att kolla närmare så det inte var löss. Frågade vad hon gjort. Jo tagit hårgelé från mig, vilket då frågade jag både henne & mig själv, har bara spray & wax i skåpet. Då hade hon hittat min rosa tub som det stod grape på.....ansiktsmasken från Oriflame, som stelnar & som ska dras bort, inte undra på att det såg så konstigt ut *s*

Av BeaTris - 5 april 2008 20:25

Nu har det firats ordentligt, med fikabröd & god inte alltför onyttig tårta. K har fått flera paket, bl.a:

* Kläder (bl.a t-shirt med Blixten Mcqueen, Loggtröja, lite tunnare regnställ)

* Fotboll ---> Morfar & L

* Pengar ---> Gammelfarfar

* Plånbok ---> Mig

* Ryggsäck ---> Mig

* Matta ---> Mig

Jag tror han är ganska nöjd med sin dag, trots att jag förstörde den ett tag men det är en tråkig del som jag bara vill lägga bakom mig nu.


Efter maten tog R & jag en promenad tillsammans & jag har nu kommit upp en bra bit över 10 000 steg, vilket jag känner mig otroligt nöjd med.

I ska sova hos L inatt.....samma tjej som sov här inatt. Imorrn ska vi hem till R´s bror som faktiskt fyller samma dag som K. Barnen får följa med & sen lämnar vi dom till Exet på kvällen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards