Alla inlägg under februari 2008

Av BeaTris - 9 februari 2008 11:43

Har fått en liten promenad, jag gick bort till CG & handlade så kom R & K & hämtade mig när jag var färdig. Nu sitter K i soffan & R är på väg till jobbet. I är fortfarande hos M & kommer väl om ett par tre timmar. Ikväll blir det Melodifestivalen, ska göra semlor till dess & så har jag handlat 600 Gr lösgodis men det är till oss alla. Jag tänker plocka ut det jag ska äta & lägga i en egen skål, lättare att ha kontroll & att njuta av det jag har. Samtidigt blir det spring eftersom jag tog tvättid 19-22, det var det alternativ som fanns innan barnen ska hem imorron. Så nu måste jag vika den tvätt som ligger sen förra gången. Ska även städa bur, toaletter & diska. Så nu får jag inte ligga på latsidan.

Av BeaTris - 9 februari 2008 08:22

Dagens vikt: 81,9

Förändring: + / - 0 

Totalt sen 7/1: - 4,5


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 1,9 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: The, 1 Rågform med ost, skinka & paprika

Mellanmål: --- (Senare frukost än vanligt)

Lunch: Lite Taco´s rester

Mellanmål: 2 godisbitar

Middag: Kycklinglasagne

Mellis: 1/8 dels bit kladdkaka, godis


Steg: 3899 + 1783 (Registrerade)

Motion:

Av BeaTris - 8 februari 2008 21:23

K somnade nog på en gång, kändes först elakt att lägga honom redan Kl 8 men det märktes att han var trött, han gnodde sig i ögonen & la sig tillrätta när jag stoppade om honom. Han fick låna min gosekatt ikväll, resten av gosisarna sitter kvar i kojan, jag hade inte hjärta att låta honom städa undan den. Han har ju slitit så & kanske han vill leka med den imorron.


Så skönt med lördag imorron, ingen klocka som skräller utan vi får sova till vi vill gå upp. R ska visserligen jobba men inte så tidigt tror jag. Vi andra ska bara ha det skönt. Ska nog göra semlor imorron, tror det i allafall. Ikväll blev det två bitar plopp, njöt av dom två & sparar resten, duktigt av mig :) När klockan är sen kväll & mitt godissug sätter in så är det bästa att borsta tänderna, smakar gott & är nyttigt, inte vill man förtöra det?

Av BeaTris - 8 februari 2008 18:07

Jag fick i allafall dammsugat & diskat tidigare. Resten som ska göra får jag ta imorron, då har jag nog mer energi. Det blir bara K & jag hemma ikväll, R jobbar till sent & I sover hos en kompis. K kollar nu på Spöket Laban så jag ska ta fram en bit Plopp med Tutti fruttismak åt honom.....den är väldigt god så jag tar kanske en 4-bitars senare.

Av BeaTris - 8 februari 2008 18:03

När jag satt & tittade på Törnfåglarna tidigare idag så passade K på att bygga en koja vid vardagsrumsbordet. Det blev en låg & jättemysig koja med kuddar.....lagom för gosedjuren. Där satt dom sen & fikade & hade stort kalas. Kolla bara så mysigt dom har det :)



Av BeaTris - 8 februari 2008 13:28

Jag har en del saker jag behöver göra men jag känner ingen energi alls. Har dessutom ont i huvudet & känner mig allmänt hängig. Alla steg igår tog väl musten ur mig ;)

Det var oerhört segt att komma upp imorse. Jag somnade ganska bra igår, innan 10. Sen vaknade jag först vid 11, då hade inte R kommit, han hade sagt halv 11 men en halvtimme kan det dra över beroende på trafik & kö i tvätthallen. Somnade om snabbt, vaknade igen vid 12, fortfarande ingen R & det kändes lite olustigt. Låg kvar ett tag & lyssnade efter en bil. Vågade inte ringa mobilen......för rädsla att något hänt & att någon annan skulle svara. Gick upp & kollade nyheter men inget som tydde på olycka i allafall. Vid 20 i 1 ringde jag & han svarade *pust* då var han på väg. Han hade fått agera mekaniker eftersom bussens värmeaggregat inte var som det skulle & bussen skulle till Italien under natten. Nästa gång får han banne mig höra av sig, skit i att han väcker mig. Bättre det än att bli orolig :)

Av BeaTris - 8 februari 2008 13:25

Dessa hittade jag i min rabatt igår, vet inte om det är tidigt, det känns så i allafall.

Av BeaTris - 8 februari 2008 12:51

1 Port

6,5 Points (inkl dressing & potatis)


Burgare:

150 g torskfilé (2p)

Salt

Peppar

2 msk persilja

½ finhackad charlottenlök

2 msk riven potatis

2 msk Riven morot

1 tsk olja till stekning (1p)


Mixa fisken, blanda med överiga ingredienser, forma till biffar & stek i oljan.


Dressing:

3 msk gräddfil (1,5p)

2 msk lättyogurth

1 msk persilja

Curry

Salt

Peppar

En nypa socker

½ charlottenlök i små bitar

1 tsk kapris


Till servering:

Potatis (2p)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards