Alla inlägg under september 2007

Av BeaTris - 21 september 2007 06:49

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Yrke & karriär


* Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?

Svar: Jag är utbildad Undersköterska. Valde det för att jag kände att jag trivdes inom vården & vill arbeta med människor.
 

* Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Svar: Ja jag känner att jag valt rätt, vården är stor.....det finns lite valmöjlighet, inte bara äldrevården där jag är nu.


* Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!

Svar: Ja, just nu är jag timvikarie & kan bli inkallad till olika avd.....det gör att jag inte hinner tröttna på ett ställe. Det som kan kännas lite trist är att varje dag är den andra lik i det stora hela.....samma rutiner. Men än så länge trivs jag bra.

* Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
Svar: Det jag har minne av är att jag på högstadiet ville bli veterinär.


* Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?

Svar: Möjligheten finns ju men jag tror jag kommer stanna som Uska, eftersom det blir en annan kontakt med vårdtagaren. Så just nu känns någon klättring inte aktuell.


Kram E

Av BeaTris - 21 september 2007 06:11

Skulle egentligen jobbat idag, mellan 7.15-13.30. Istället  får bli en dag hemma för oss alla tre. Det ska bli behandling av löss igen. Då är det lika bra att köra på oss alla tre så vi blir av med det. Får hoppas jag får hoppa in lite nästa vecka istället.


Kram E

Av BeaTris - 20 september 2007 20:45

...då jag bara stressat runt & hunnit med mycket på timmarna som varit. Har just nu ingen ork att skriva ett längre inlägg.....får återkomma.


Kram E

Av BeaTris - 19 september 2007 08:19

Idag ska K vara hemma lite längre, jag ska på ett infomöte om en åtgärd jag ska börja på Måndag.....tror det kan vara rätt vettigt. Aktiv kompetens heter programmet & håller på i 8 veckor, heltid. Det handlar väl i stort sett om det vanliga.....jobbsökeri. Men för mig brukar dessa program vara bra. Jag får ett socialt umgänge ---> det leder till att jag blir piggare & mer energisk ---> som i sin tur leder till att jag blir mer aktiv i jobbsökandet. Det är ju individuellt med hjälp av coacher. Kan ju bara hoppas det finns lite trevligt folk.....men det brukar det nästan alltid göra.


Kram E

Av BeaTris - 19 september 2007 08:07

Jodå, hon kom hem igår.....10 minuter senare. På samma humör som vanligt, jag blir så trött.....det tar så mycket energi att alltid hålla på & småbråka. Så när båda barnen äntligen somnat igår kväll, vilket tog sin tid så var jag för trött att sitta rakt upp. Hade tänkt lägga mig runt 9 men då fastnade jag i serien House lr vad det heter på 4an.....bara sett något enstaka avsnitt innan.


Kram E



Av BeaTris - 18 september 2007 17:24

I har fått tiden 17.30.....då ska hon vara hemma, ska bli spännande & se om hon håller den. Det brukar alltid dra över allt från 10-30 minuter när hon är hos M. Men kvällsmaten är framdukad, har hon inte kommit.....ja då äter vi själva. Ikväll blir det enkelt, korv med bröd. I hade inte ätit mellis, då behöver hon något mer i magen än bara mackor & dessutom går det åt så mycket bröd.


Kram E


Av BeaTris - 18 september 2007 15:12

Det blev en sats bullar närmare bestämt 58 stycken goda vaniljbullar. Har bara en fråga.....får jag plats med dom i frysen? För så här duktig på att baka har jag inte varit på åratal, om någon gång. Visst har jag bakat men känslan för det har inte hållt i sig så här länge. Jag har inte haft köpt bröd hemma sen jag gjorde mina thekakor & det var i slutet av Augusti.


K har tjatat flera gånger under jäsningen & gräddningen men nu har han äntligen fått nybakad bulle & ett glas mjölk till mellis.....det smakade nog smaskens. Kan tänka mig I´s reaktion över att vi bakat & hon inte fick vara med, hon lär bli sur. Fast bara för hon inte varit med & bakat betyder ju inte det att hon inte får smaka.....det får hon ju självklart.


Kram E



Av BeaTris - 18 september 2007 14:25

När jag hämtade K på dagis så regnade det ganska mycket så hans avd var inne & pysslade med pärlplattor & halsband. K håller på med ett stort hjärta & det ska visst jag få.....hjärtat sväller :) Han väljer med omsorg ut vilka färger som ska vara var, det är inte bara ta en pärla & sätta vart som helst inte, utan noga ända ut i fingertopparna är han. Strax innan jag kom hade han dock sagt till fröken att "Nu är jag trött på pärlor".


Den andra avd med lite större barn var dock ute & hade hoppat i vattenpölar.....även fröknarna, eller iallafall en av dom. Vissa av barnen tyckte det var urkul medans andra tyckte att regn var farligt. När K & jag kom hem utanför här så kom barnet i mig fram & jag frågade K om jag skulle hoppa i en vattenpöl. Det tyckte han så det gjorde jag.....urkul. Han trodde nog inte Mamma var klok.


Kram E



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards