Alla inlägg under juli 2007

Av BeaTris - 13 juli 2007 07:27

Fredagen den 13.....tur att jag inte är speciellt skrockfull, då hade jag nog legat kvar & dragit mig i sängen hela dan. Inte för att jag måste gå upp.....har en ledig dag innan helgens timmar. Igår gick det bra som vanligt, lite sega timmar mellan 13 & 16 visserligen men så är det ju ibland.


Lyckades hålla mig ifrån att messa till R.....även om det var svårt. Kändes lite jobbigt att åka hem, ville så gärna att han skulle ha ringt.....det hade han, blev så glad. Den där känslan av osäkerhet som kommer över mig ibland är jobbig, jag vill ju bara må bra & innerst inne tvivlade jag nog inte, bara att jag är väl lite realistisk, jag är sån till sättet. Men det blev ett bra samtal, vi pratade lite om hur han mår ibland, han har vissa saker att tackla, livet är ingen dans på rosor för vissa & han har väl precis som jag haft det rätt jobbigt emellanåt.


Jag sa till honom att det är inget hinder för att jag ska tycka om honom.....att jag finns där om han fortfarande vill. Fick till svar att jag är underbar :)

Han sa också "Du vet att jag tycker om dig E...", jag har nog vetat det innerst inne men det var otroligt skönt att få höra det. Få en liten bekräftelse som jag behövde. Det kändes bra att somna med det i tankarna istället för ovissheten som gnagt.


Kram E

Av BeaTris - 12 juli 2007 10:03

Regn igen.....kan det aldrig sluta? Jag blir tröttare i det här vädret, känns som jag skulle kunna sova hela dan. Kanske bra att jag ska jobba så jag inte växer fast i soffan idag.


Om tre timmar börjar jag jobba, första kvällspasset denna vecka, slutar 21 eller kvart i kan man väl säga eftersom då ska man rapportera över till nattpersonalen. Runt 20 brukar det vara klart & dom flesta är i säng, dom få som sitter uppe är klara för sänggåendet & behöver bara larma natten när dom vill sova.


Idag tänker jag försöka låta bli att höra av mig till R, det känns så menigslöst att messa & inte få svar.....kan ju hoppas han laddar på sin mobil snart. Ville att han skulle ringa igår men inte gjorde han det, tycker det är bättre att han ringer mig när han kan & vill eftersom grabben är där, så vill i allafall jag ha det när mina barn är hos mig. Men dom kan ju varit borta igår, vad vet jag.


Det är ju så sjukt egentligen, jag är intresserad av R, hur ska jag då bete mig? Ska jag messa några gånger om dan eller ska jag ligga lågt? Jag vill ju inte kväva den stackaren, samtidigt som jag vill att han ska veta hur jag tänker & känner. Jag saknar ju honom.....längtar efter honom med varje fiber i kroppen. Men jag vill höra det tillbaka, det gör mig i allafall lite säkrare på vart jag har honom.....ohhhh frustration som heter duga. Det känns som jag förbereder mig på det värsta nu, jag vågar inte tillåta mig själv att skriva för mycket till honom, ifall det går åt fel håll. Samtidigt så har jag hoppet kvar, jag vet ju hur läget är där borta hos honom nu så varför måla fan på väggen för mycket??


Kram E

Av BeaTris - 11 juli 2007 20:21

Har haft en snabb dejt med mina älsklingar. Dom var här för att hämta ett par kamouflageshorts & en kjol. Det bär av till Öland imorrn med Pappa S & bonusmamma T. Tältning tydligen, blir intressant att höra om det sen.


K vart blyg först.....ingen kram & ingen puss. Tog någon minut sen var han både högt & lågt, kan ju undra vad det var i maten som serverades i det gula huset idag.....vitlök var då en ingrediens, ungen stank, det är gott men lukten är väl ingen höjdare.


I var nyklippt, inte mycket som var borta men det såg mindre slitet ut nu. Hon lovade höra av sig, hon är rätt nöjd nu när hon fått låna en av mina avlagda mobiler, har visserligen abonnemang på den så hon får vara försiktigt med att ringa & messa.....vill inte ha en multiräkning nästa gång. Men hon har den för att vi föräldrar ska kunna nå henne & hon ska kunna ringa oss om det är något. Kanske kan slippa jaga ungen hädanefter.


Kram E

Av BeaTris - 11 juli 2007 16:39

Within Temptation - The Howling


We've been seeing what you want,
You've got us cornered right now
Falling asleep from our vanity
May cost us our lives

I hear them getting closer
Their howls are sending chills down my spine
Time is running out now,
They're coming down the hills from behind

When we start killing
It's all coming down right now
From the night that we've created
I wanna be awakened somehow
(I wanna be awakened right now)

When we start killing
It all will be falling down
From the hell that we're in
All we are is fading away
When we start killing

We've been searching on and on
But there's no trace to be found
It's like they all have just vanished
But I know they're around

I feel them getting closer
The howls are sending chills down my spine
Time is running out now
They're coming down the hills from behind

When we start killing
It's all coming down right now
From the night that we've created
I wanna be awakened somehow
(I wanna be awakened right now)


When we start killing
It all will be falling down
From the hell that we're in
All we are is fading away
When we start killing
When we start killing!

I feel them getting closer
The howls are sending chills down my spine
Time is running out now
They're coming down the hills from behind

The sun is rising
The screams have gone
Too many have fallen
Few still stand tall
Is this the ending
Of what we've begun?
Will we remember
What we've done wrong?

When we start killing
It's all coming down right now
From the night that we've created
I wanna be awakened somehow
(I wanna be awakened right now)

When we start killing
It all will be falling down
From the hell that we're in
All we are is fading away
When we start killing
When we start killing!

Av BeaTris - 11 juli 2007 14:55

Kanske skulle ta tag i skrivandet?? Det är ju ett par dar nu. Men det blir väl lätt så. Har jobbat morgon/dagpass Må - On, visserligen slutat 13 men inte haft något vettigt att ventilera i bloggen. Nu börjar jag 13 imorron så fram tills dess är jag ledig. Ledig fredag för att jobba 7-16 både Lö & Sö.


Har fått nytt schema för V 30-32, ska inte vara inom hemtjänsten utan på en annan avdelning, känns bra, deras rutiner är ju detsamma så det blir lättare att vara kvar inne i huset. Får enligt schemat en vecka kortare men det är samma % så dagarna blir längre eftersom timmarna är mer komprimerade på dessa 3 veckor. Men om jag vill ha jobb under V 33 så behöver jag bara säga till, men det kan jag ju se då. Kanske är helt slutkörd, vad vet jag. Veckorna går i allafall fort, inne på tredje arbetsveckan, nästa vecka är sista på 2B.


Annars händer det inte mycket, passar på att koppla av lite på eftermiddagarna, nästa vecka kommer ju barna igen & jag måste innan dess fixa barnvakt för On - Fre, jobbar ju två kvällar + morron på fredagen. Lite svårt att dela på sig.


Längtan efter R är rätt stor, jag hoppas vi kan ses någon stund snart, för mig kvittar det om vi bara ses & tar en fika ihop, bara vi får umgås en stund. En bit av mig är fortfarande rädd att det vi har inte ska fortsätta, jag skulle behöva en liten bekräftelse på att han vill fortsätta men jag får den inte då han för tillfället inte kan svara på mina sms, han har dessutom sin ena son hos sig & då vi pratat i telefon har han svårt att vara sådär gullig. Jag förstår ju också så väl att det är svårt & jag kämpar verkligen med att inte vara för på & skriva en hel massa gulligt för jag vet hur förbaskat lätt det är att känna sig kvävd. Men så länge han inget sagt att han inte är intresserad längre så känns det till stor del bra.


Kram E

Av BeaTris - 8 juli 2007 21:05

Alltså.....finns det någon hejd på hur mycket regn det kan komma på en dag??? Det har regnat precis hela dagen. Jag har då inte sett ett endaste litet uppehåll.


Fast det kunde varit värre, jag kunde känt mig oerhört ensam men det gör jag inte. Visst längtar jag efter R & önskar att vi hade det riktigt mysigt istället men vetskapen om att han finns där & att han säkerligen tänker på mig också gör att det känns ljust inom mig, tids nog ses vi & vi får nog acceptera läget, det finns "hinder" för att kunna ses hur som helst, när som helst. Vi kan ju heller inte sitta timmar i telefon hur som helst. Det är en annan femma att hitta Kärleken som separerad förälder än som fri 20-åring. Det tar mer tid & tålamod av en som person. Får hoppas vi båda är tillräckligt starka att låta det här utvecklas.


Har styrt upp lite här hemma under eftermiddagen. Diskat, dammsugat, bäddat rent i alla sängar samt tvättat upp dom smutsiga sängkläderna. Det sista är på torken nu, ska hämta det sista strax innan 10, då ska det varma lakanet i säng.....har bara ett stort & dom två mindre vita är i ungarnas sängar. Sen ska E hoppa in i duschen & sen sooova. Börjar 6.45 imorrn bitti men slutar redan Kl 13.


Kram E

Av BeaTris - 8 juli 2007 09:30

I Fredags verkade inte väderutsikterna bli dom bästa inför Lördagen. Så jag började kika på lite andra alternativ ifall vi skulle bli tvungna att ställa in Kolmården. Hittade Tropicarium som ligger intill djurparken. Igår när vi vaknade var det ändå ganska ok väder.....mulet men uppehåll så vi bestämde oss för att åka uppåt i allafall & bestämma oss på plats.


Det blev djurparken & det var nog tur det för vi hade uppehåll hela tiden, det kom några stänk precis vid stängningsdags. Ja vi var där tills det stängde men då kom vi upp runt lunch & det tar ju ett tag att kolla in alla djuren. Vi satt allra längst fram vid delfinshowen, den var sevärd. Misstänkte att vi skulle bli dyngsura men satt så bra så delfinen som hade i uppgift att stänka ner publiken längst fram inte hann få upp farten & därmed vattnet över kanten.


Efter showen var vi ganska sugna på något ätbart & intog maten intill delfinariet. Slängde i oss hamburgarna, vi behövde inte stressa men det blev nog så automatiskt.....snabbmat om inte annat. Med mätta magar ville alla ungar kolla in shopen lite. Barnen fick ett varsitt gosedjur.....K valde en pingvin & I ville ha en björn. Vi var också inne i nya tiger world, dock inte i den bussen dom ställt ut , men såg tigrarna på nära håll ändå. Har sett lilla Enzo & en massa andra sötingar. Till slut blev det lek i Bamses värld.


Äventyret på Kolmården var nu slut & det var dags att sätta sig i bilen hem. Nu var det liiiite lugnare i bilen än på ditvägen & vi trodde nog ungarna skulle slumra till. Resan gick bra tills ca 2 km efter Herrbeta/Norsholm, U körde i omkörningsfilen & något misstänkt började låta, trodde först det var vägkvaliten som gjorde så det lät konstigt. Men U som är en van förare misstänkte något annat & körde in till kanten.....punktering på vänster framdäck. Vad göra nu??


Det var bara att ringa bärgningsbilen, ställa ut varningstriangeln som först hamnade lite för nära bilen, sen vippade den så det blev några vändor att gå. Vid det här laget hade ungarna kommit igång ordentligt igen.....vilket liv. Stackars bärgningskillen, tur att han var av den glada typen, han skojade & hjälpte oss ordentligt.....en riktig guldkille. Han fick upp bilen på sitt flak med oss alla utom U i.....hon satt i förarhytten & gjorde sitt bästa för att flörta så vi skulle få hjälp med däcket.....det fick vi självklart, vilka killar & snabbt gick det.


När det var klart & betalat fick ungarna ytterligare äventyr. Provsitta i bärgningsbilen. Grabbarna provsatt även två andra & fick tuta i signalhornet. K tutade så det hördes över hela området, bokstavligen hängde på tutan. Tror han tyckte att den stunden var bättre än hela Kolmården.


Väl hemma, ett par timmar senare än tänkt åt barnen smörgås här innan dom andra for vidare hem. Sen var det bara att få mina troll i säng & messa R som hade ringt tidigare, han ringde upp & vi snackade lite. Han hade ena sonen hos sig & skulle ha i en vecka. Frågade mig när vi skulle hinna ses, det är ju upp till honom, han som måste bestämma om han vill dra in sina barn nu. Han tycker ju som jag, det får inte gå för fort fram & jag förstår honom fullständigt. Vi får väl se om det blir något i veckan, det kändes lite tryggt när han sa att vi har ju all tid i världen, då kanske jag kan slappna av ytterligare & känna att han verkligen är intresserad.


Kram E

Av BeaTris - 5 juli 2007 09:09

Inte lika genomförkyld längre.....dock lite halvmatt men jag har ju sovit mer än normalt & inte varit ute & fått frisk luft. Så idag ska jag ta mig i kragen & försöka vara uppe på benen. Tanken är att jag ska jobba ikväll. Borde klara det för sen har jag en ledig helg igen.


På Lördag bär det ev av till Kolmården, det ringde häromkvällen & jag tänkte inte svara först eftersom jag inte kände igen nummret.....trodde det var någon försäljare. Men det var U, L´s exfru. Hon & barnen skulle dit upp & tänkte stanna här på vägen. Men senare messade hon & frågade om vi inte ville följa med, det finns plats i bilen så varför inte? Då får vi ju något kul ihop i helgen när barna kommer igen. Vi ska kolla lite väder & så först bara.


Igår pratade jag med R igen, det var skönt att höra hans röst. Han mådde bättre han också. Han skulle ha sina barn tills Fredag sen åker han bort i helgen.....förhoppningsvis kommer vi ses nästa vecka. Efter någon timme kom ett gulligt godnattsms så nu känns det bra igen.....ska inte fara iväg i fantasin, magkänslan ska jag lita på & den säger att det är som det ska vara mellan oss.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards