Direktlänk till inlägg 13 februari 2007

* Har Jag Feber??

Av BeaTris - 13 februari 2007 21:46

Eller är det motionsgenen i hjärnan som börjat komma igång?? Men tro det eller ej så funderar jag på att försöka komma igång & springa till våren. Fick ett j***a idiotryck för några år sen & började träna inför Tjejmilen, var riktigt duktig. Var väl inte världsbäst runt men jag tog mig runt & det var mitt mål. I var så duktig & sprang Lilla Tjejmilen, det var riktigt kul att se henne komma in på upploppet. Hon är nämligen inte pinnsmal & inte så idrottsintresserad.....precis som sin Mamma. Det är först på senare år som jag blivit mer sugen på att träna, det gäller bara att hitta det man trivs med & motivation förstås. Annars funkar det aldrig.*Nu har ju I sin dansskola som hon varit med i sen hon var 6 år.....den trivs hon jättebra med & fick tom byta grupp till en bättre. Likaså simning är hon en fena på. Gick i märkesgrupp i somras & hann börja på första magistermärket. Det är så härligt att se sitt barn hitta något som Hon är bra på.*Våren 05 så tränade jag på gym som en idiot.....3-4 pass i veckan på olika gruppass, varvade kondition & styrka. Helnöjd med mig själv. Men det var mycket för att jag kände att jag behövde komma hemifrån, jag kände mig så instängd. Mådde mycket bättre när jag fick träna. Det skulle jag göra nu med det vet jag, men jag kan inte göra något om jag inte har motivation, då skulle jag snart sluta.Sen kom separationen under hösten det året & sen dess har *tyvärr* motivationen legat på is. Det har varit svårt att få ekonomi till gymkort, barna är här varannan vecka, då blir det ingen träning.....mycket som ska klaffa. Men nu börjar jag känna att springa i spåret kostar inget.....jo en engångskostnad på ett par vettiga skor men det får det ju vara värt. Dessutom kan jag då lämna barna hemma en stund, det klarar dom ju. Får hoppas jag känner motivationen om ett par månader för ge mig ut nu det gör jag inte, då bryter jag säkert alla ben i kroppen & det är ju lite onödigt eller??Kram E

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards