Direktlänk till inlägg 6 februari 2007

* Har Storleken Någon Betydelse??

Av BeaTris - 6 februari 2007 13:31

Verkar som om det är mottot "ju mindre desto bättre" som gäller. Vet inte om jag håller med....i vissa situationer är det nog bättre med lite större, sen får man döma själv vad man trivs bäst med. Smaken är ju som baken säger dom som vet.Men när det gäller det tekniska verkar allt bara bli mindre. Ta bara min DVD-spelare jag skrev om tidigare, det var den minsta jag sett...ialla fall när det gäller stationära. Den förra jag hade var visserligen skapligt platt & tog inte mycket plats på höjden i Tvbänken....men denna tar ju bara upp halva den platsen.....på bredden menar jag. Annat som bara blir mindre men verkar rymma mer funktioner är Mobiler, Mp3spelare....har sett så små & söta så man börjar undra vad det är....digitalkameror, får ju plats i en ficka nu.....hur kan det komma sig att sååå mycket får plats i sååå lite??? Vilka framsteg vi får vara med om, det blir bra samtalsämnen den dagen man sitter på sitt äldreboende.....om man nu får ha hälsan så länge så klart.Kram E

 
 
Manne

Manne

6 februari 2007 13:51

Tyvärr så ser jag inte fram emot att bli placerad på sitt äldreboende...
Även respekten och synen på äldre verkar bli mindre och mindre...

*masserar vaderna _djuuupt*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E

6 februari 2007 13:53

Vore nog skönt att få dö snabbt & smärtfritt. Men det är ju inget vi väljer.

Tack för massagen :)

 
Filth

Filth

6 februari 2007 15:16

Om man ändå hade råd med allt som blir mindre...

Känns idag efter att ha burit tvn upp o ner för trappor.

Till nästa flytt hoppas jag att jag skaffat en platt-tv, annars anlitar jag flyttgubbar.

//Filth

http://filth.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E

6 februari 2007 17:21

Går ju inte att köpa nytt varje gång något blir mindre.

Kan tänka mig att det känns i kroppen efter att ha burit allt. Man kan behöva hjälp ;)

//E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards