Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

* Ett Inlägg Av Vikt

Av BeaTris - 3 januari 2009 09:32

Jag har inte ställt mig på vågen sen i September, jag har inte orkat ta tag i vikten igen fast jag vet att jag borde & skulle med all säkerhet må bättre av att gå ner igen. Jag skulle säkert bli jämnare i humöret av att få mer balans i kost & motion. Jag vet att jag kan gå ner i vikt men jag vet också att jag kan tröttna & då gå upp igen. Det är väl det som skrämmer mig, men när jag tittar tillbaka på gamla inlägg i Viktkategorin så ser jag ju vad jag åstadkom förra året & jag funderar nu allvarligt på att ge mig in i det igen. Har varit lite sugen på det här med LKHF men jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara mig utan bröd & pasta. Andra alternativet är Viktväktarna, tittade runt lite & jag tyckte deras interaktiva hjälp verkade vettigt. Jag får fundera ett par dagar till & känna efter om jag är tillräckligt laddad.

 
 
Nenny

Nenny

3 januari 2009 10:42

Du kommer nog fram till nåt! Snart kommer det att kännas rätt (vad det nu må bli) och då är det bara att ge järnet.
Jag hade inte heller klarat mig utan kolhydrater kan jag säga... Tror dessutom inte riktigt på att utesluta vissa grupper av födoämnen.
Viktväktarna funkar. Möjligheten att gå på mötena är guld värt.
Annars finns det ju tex Viktklubb.se också.
Fundera och gör efterforskningar. Det ska ju vara nåt DU klarar av att leva med!
Kram!
=)

http://nenny.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

3 januari 2009 16:51

När jag började med LKHF, så blev jag förvånad över hur lätt det var att sluta med framför allt bröd.

http://fundringar

 
c

c

3 januari 2009 18:23

Jag kör viktväktarna och är så nöjd!! Men jag kör det på egen hand, hemma och är inte så hård mot mig själv.. Hoppas du hittar nått som du trivs med!

http://cettciliasklotter.blogg.se

 
Karin

Karin

3 januari 2009 22:01

Tycker absolut att du ska testa LCHF. Jag håller ju på till och från och under från perioderna märker jag helt klart vad kolhydrater gör med kroppen :-( Och jag mår SÅ mycket bätte av lågkolhydratsmat.
Jag är också en bröd männiksa men saknar inte bröd alls, däremot frukten är svår att vara utan.
Lycka till!

http://gemini.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

4 januari 2009 22:53

Hejsan!

Jag har kört med VV innan och kommer att göra det igen nu när jag ska dra igång på onsdag. Vilket du än väljer så önskar jag dig lycka. Får jag länka på min sida till din så jag hittar tillbaka till dig? Lycka till! Kramar M

http://chillipepper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards